זה האיום שאילץ את איראן להודות בהפלת המטוס

ה'ניו יורק טיימס' חושף, כי מה שאילץ את המשטר באיראן להודות כי אנשי משמרות המהפכה הם האחראים להפלתו של המטוס האוקראיני על 176 נוסעיה, היה איום בהתפטרות של הנשיא רוחאני באם הטיוח יימשך

חדשות בעולם 26.1.2020 | 18:27

אתר רשמי

שבועות לאחר המקרה, נחשף כי המשטר האיראני נאלץ להודות בהפלת המטוס האוקראיני בו היו 176 נוסעים, רק לאחר שהנשיא חסן רוחאני איים להתפטר. כך דווח ה"ניו יורק טיימס".

מיד לאחר הפלת המטוס, המשטר הכחיש במשך שלושה ימים כי הוא זה שאחראי לאסון, לבסוף משמרות המהפכה קיבלו אחריות, והודו שהם ירו שני טילים בשוגג לעבר המטוס שהמריא מטהראן לבירת אוקראינה, קייב. ה"ניו יורק טיימס" בחר בכותרת "אנטומיה של שקרים".

בתחילה ניסתה טהרן להסתיר את האירוע הקשה, האירוע שהתרחש מספר שעות לאחר שאיראן שיגרה מספר טילים לעבר בסיסי צבא עיראקים שם שהו חיילים אמריקניים, וזאת בתגובה לחיסול הגנרל קאסם סולימאני.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', תיעוד שעלה ברשת ממצלמת אבטחה ממרחב טהראן, חושף כי יירוט מטוס הנוסעים האוקראיני בוצע באמצעות שני טילים, אחד שנורה ואיבד נעילה כבר על ההתחלה, ובעקבותיו כעבור כחצי דקה, החליטה הסוללה לשגר עוד טיל שהפעם פגע. חצי דקה שהייתה אמורה להבהיר למערך ההגנה האווירי האיראני כי מדובר בטיסה אזרחית.

הבקרה הצבאית שירתה את הטילים, יכלה למנוע את האסון שבו נהרגו 176 אזרחים, מאחר ו‏‎נתיב הטיסה ( המראה משדה תעופה הסמוך) מהירות טיסה (אופיינית למטוס נוסעים), זיהוי עמית טורף, אפליקציות מעקב אחר תנועת מטוסי נוסעים על פי אות S-MODE - קיימות גם במרכזי בקרת אווירית.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום