בד"ה: רבי דב התמוטט בדרך למנחה ונפטר

בגיל 96 הלך לעולמו הגאון רבי דב שטרנבוך זצ"ל מגדולי תלמידי החכמים בבני ברק שידע את כל הש"ס בעל פה בעיון 

ברוך דיין האמת 7.1.2020 | 13:39

הגאון רבי דב שטרנבוך זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטר בצהריים באופן פתאומי הגאון רבי דב שטרנבוך זצ"ל מגדולי תלמידי החכמים בעיר בני ברק והוא בן 96 בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום בצהריים עלה רבי דב במדרגות כולל וואלוז'ין בבניין ישיבת גאון יעקב ברחוב נחמיה שם היה בדרך לתפילת מנחה ולפתע התמוטט לפתע פתאום, כוחות ההצלה שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את פטירתו למגינת לב. 

הגר"ד זצ"ל נולד בלונדון, לאביו רבי אשר שטרנבוך זצ"ל ולאמו מרת דבורה ע"ה בת הרב שלמה זלמן פינס זצ"ל מחבר ספר 'פנס שלמה'. מצאצאי הגר"א מוילנא.

בבחרותו למד בישיבה של הגאון רבי משה שניידר זצ"ל בלונדון. ושימש כמלמד בסמינר המפורסם בגייטסהד, הוא היה חברותא של הגאון רבי אברהם גורביץ ראש ישיבת גייטסהד. 

כל חייו התהלך בצניעות, והיה תלמיד חכם עצום שידע את כל הש"ס על בוריו. 

היה בקשר רציף עם אחיו הגאון רבי משה שטרנבוך זקן הפוסקים ואף הגר"מ ביקרו בביתו לפני כחודש לאחר הלווית הגר"א שכטר זצ"ל. הגר"מ שטרנבוך התבטא מספר פעמים בפני תלמידיו כמה וכמה פעמים "ר' דב הוא תלמיד חכם יותר גדול ממני". 

קשר מיוחד היה לו עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי ורבי דב היה מגיע פעמים רבות לביתו של הגר"ח ברחוב רשב"ם בעיקר שהיה מוציא ספר חדש.

פעם אף שלח פעם מכתב לרבי חיים בשאלה האם הוא יכול לבקש מהציבור שלא יקומו לכבודו שנכנס לבית כנסת, שר התורה ענה לרבי דב שזה מצווה שלהם ושלא ייקח להם את המצווה. 

חלופת מכתבים על כל הש"ס של רבי דב זצ"ל הופיעו בספרי 'משמר הלוי' יחד עם הגרמ"מ שולזינגר זצ"ל. והיה יודע ש"ס בעיון בעל פה ואף כתב הערות על כל הש"ס. 

אחיו היה הגאון המפורסם רבי אליהו שטרנבוך זצ"ל, ראב"ד אנטוורפן נפטר בחודש תמוז תשע"ז. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, אחיו הוא זקן הפוסקים הגאון רבי משה שטרנבוך ראב"ד 'העדה החרדית'.

על מסע הלוויה נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום