מחלוצי החוזרים בתשובה: הרב מרדכי ארנון ז"ל

הרב מרדכי ארנון ז"ל שהיה מדור הנפילים של החוזרים בתשובה בשנות השבעים. בשנים האחרונות הקדיש את חייו לחיים בריאים. יהי זכרו ברוך

ברוך דיין האמת 3.1.2020 | 12:01

 

הרב מרדכי ארנון ז"ל צילום: פלאש 90

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הבשורה המעציבה על פטירתו של הרב ברוך מרדכי ארנון ז"ל, מחלוצי גל החוזרים בתשובה בתחילת שנות ה-70, והוא בן 79 בפטירתו. 

הרב מרדכי ארנון ז"ל היה שם דבר בציבוריות הישראלית, בעברו היה שחקן סרטים מצליח והיה חברם של אריק איינשטיין ויבדל לחיים הרב אורי זוהר.

בתחילת שנות השבעים חזר בתשובה עם הרב אורי זוהר ועבר להתגורר בשכונת שערי חסד בירושלים, הוא ניהל את מדרשת בית הלל, ועסק בעריכת סרטי תדמית במגזר החרדי.

מרדכי זכה בהליכותיו לקדש שם שמים ברבים בהרצאותיו הרבות שמסר ורבים החזיר בתשובה. 

היה איש מיוחד שהלך עם האמת שלו עד הסוף. בשנים האחרונות פרסם טור אישי במגזין 'משפחה' - הטור השבועי עסק בנושאי בריאות ותזונה נכונה.

לפני מספר שנים סיפר בראיון ליהודה שלזינגר ב'ישראל היום' כי את התפנית המשמעותית לכיוון חיי הבריאות ביצע לפני שמונה שנים, בשל בעיות גופניות שהחל לסבול מהן. "היו לי דלקות בלבלב ובכבד, התקפים של כאבים שאי אפשר בכלל לתאר. התעלפתי מעוצמת הכאב והרגשתי שאני עומד למות. אושפזתי שש פעמים בשש שנות ייסורים. באחת הפעמים התברר שיש לי אבן בכיס המרה, והרופאים המליצו לי לעבור ניתוח ו'להיות כמו חדש'.

"בהתחלה סירבתי. לא רציתי שיחטטו לי בבטן, וגם הייתי צריך לחתן באותם ימים את בתי הגדולה. בסוף, בגלל הכאבים הנוראיים, עשיתי את הניתוח, וחודשיים לאחר מכן חטפתי שוב התקף. הסבירו לי שאני בחמשת האחוזים של אלה שהכבד שלהם ממשיך לייצר אבנים גם אחרי הניתוח.

מסע הלוויה יתקיים היום (שישי, ערב שבת קודש פרשת ויגש) בשעה 14:00 בצהריים ויצא מבית המדרש הגר"א בשכונת שערי חסד בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום