מהיום: רישום המשכון המקוון יתבצע ע"י הבנקים

מהלך חדשני של רשם המשכונות ברשות התאגידים המסדיר ביצוע פעולות מקוונות של רישום משכון על ידי הבנקים נכנס היום לתוקף • מאז עלה המיזם לאוויר: מעל מיליון ביטולי משכון מקוונים בוצעו ע"י אזרחי ישראל

כלכלי 1.1.2020 | 09:42

רשם המשכונות | צילומסך


תיקון לתקנות המשכון (סדרי רישום ועיון), המסדיר ביצוע פעולות מקוונות של הבנקים ברשם המשכונות נכנס לתוקף היום, ה-1 בינואר 2020.

במסגרת התיקון, יחויבו כל הבנקים לבצע פעילות מקוונת מלאה לטובת רישום, עיון וביטול המשכונות. מדובר בתהליך מהפכני, שבאמצעותו הבנקים יבצעו הפעולה במישרין במחשבי רשם המשכונות. בשל כך יקבלו הבנקים אישור מידי מרשם המשכונות  מרגע שהלקוחות יבקשו הלוואה. המהלך יקצר את הזמנים באופן משמעותי.

הבקשות אשר יבוצעו בדרך מקוונת כאמור הן רישום משכון מקוון, ביטול של משכון קיים, ועיון במאגר המשכונות ישירות על ידי עובד הבנק. בחודש אפריל 2019 החל פיילוט בבנקים ומאז נרשמו כ-51 אלף משכונות, המהווים 18% מכלל הרישומים. כאמור, ממחר, יחויבו הבנקים לפעול רק בדרך המקוונת. ההליך יביא לקיצור משמעותי בזמנים ובכוח אדם. בנוסף, האגרה שעמדה היום על 190 ₪, תופחת ל-160 ₪. מהלך זה הינו המשך למהלך קודם במסגרתו ביטלו הבנקים במישרין באופן האמור מעל מיליון משכונות אשר היו רשומים אצל רשם המשכונות. את המהלך יזם רשם המשכונות ברשות התאגידים בשיתוף עם אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד המשפטים.

עו"ד אייל גלובוס, ראש רשות התאגידים: "מדובר במהלך מהפכני וחדשני במסגרתו רשות התאגידים ומשרד המשפטים מאפשרים לבנקים ביצוע פעולות מהותיות במרשם המנוהל על ידי המדינה, ובכך חוסכים  לציבור עלויות, פקקים, זמן וטרחה".

ששון סופרי, מנהל אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע: "אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע מוביל טרנספורמציה דיגיטלית עם אימפקט משמעותי לאזרח. מעל מיליון ביטולי משכון מקוונים מאז עליית השרות!. זהו פרויקט מוביל, דרך ושער לפרויקטים נוספים של הממשלה והמגזר העסקי".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום