לא לוקחים סיכון; יום תרגול מיוחד בכנסת

בכנסת נערכים לכל תרחיש ולמרות הפגרה, יצאו אמש עשרות לוחמי משמר הכנסת יחד עם מתנדבים מיחידות הכנסת השונות ובהם צוותי רפואה - ליום תרגול מיוחד בשטח הרס אמיתי

חדשות בארץ 20.12.2019 | 13:46

מתרגלים מצב חירום צילום: יניב נדב/דוברות הכנסת

דמיינו תסריט אימה: רעידת אדמה חזקה במיוחד פוקדת את ירושלים ללא התרעה מוקדמת וממוטטת חלקים מקומות כנסת ישראל. אולי טיל ממדינת אוייב מצליח לפגוע במשכן בזמן פעילות ונדרש חילוץ מיידי של לכודים ופצועים רבים. בכנסת נערכים לכל תרחיש ולמרות הפגרה יצאו אמש עשרות לוחמי משמר הכנסת יחד עם מתנדבים מיחידות הכנסת השונות ובהם צוותי רפואה - ליום תרגול מיוחד בשטח הרס אמיתי.

התרגיל המקיף התקיים בשיתוף פעולה ייחודי עם פיקוד העורף במתקן האימונים של פיקוד העורף דרומית לאשקלון, סמוך לחוף זיקים. לאורך היום תרגלו צוותי המתנדבים מהכנסת תרחישים שונים ופינו פצועים ולכודים ממתקן הדמה עד לחפ"ק מיוחד שהוקם בשטח. הצוותים שכבר עברו תרגולים בעבר, חבשו קסדות וציוד מגן ייעודי ואף הפעילו כלים כבדים בסיוע צוותי פיקוד העורף שליוו אותם לאורך היום כולו.

סגן ניצב אבנר דגני, ראש מערך החירום במשמר הכנסת, אמר: "כוחות של פיקוד העורף ומשמר הכנסת והרפואה דימו אתר הרס בתוך הכנסת. שילוב הכוחות הוא מכפיל כוח להיערכות לחירום. אנחנו ניתן את המענה הראשוני בכל אירוע חירום והרס או פיגוע המוני וחשוב לתרגל. זאת הפעם הראשונה שאנו עורכים תרגיל כזה ובשאיפה שלנו להיות גם כוח החילוץ הראשון לכל קריית הממשלה בירושלים".

מג״ד במילואים בנפת מוריה, סא״ל במיל׳ ארנון שקמה שליווה את יום האימונים: "בתרגיל הנוכחי, תרגלנו בשילוב עם חברי יחידת החילוץ של הכנסת, תרגיל כחלק מאימון הגדוד שמבוצע במהלך השנה. התרגיל מתקיים בשיתוף כלל ארגוני החירום. בתרגיל הנוכחי, משולבים שתי יחידות סע״ר של משמר הכנסת ויחידת סע״ר מאורגנת. בנוסף, יחידת סע״ר של מעלה אדומים. פיקוד העורף מקיים וקיים בעבר, אימונים עם כלל גופי החירום. הפעם, משלבים את יחידת החילוץ של הכנסת בפעם הראשונה בשטח. היחידות עוברת את האימון יחד עם הגדוד כמו שיקרה במהלך חירום.

המג"ד הוסיף כי פיקוד העורף מבין שהראשונים שיתנו את המענה לאירוע ההרס, הם אותם גופים שנמצאים בשטח, הרשויות המקומיות. במקרה הכנסת, מי שתתן את המענה זו יחידת החילוץ של הכנסת.

"פקע״ר מקנה כלים ליחידות אלו שיתנו את המענה המשולב לאירוע ההרס. במהלך האירוע, יחידות הסער ישתמשו בכלים הקיימים בשטח בכל המרחב האזרחי. ברגע שהגדוד מגיע, הוא נותן מענה משלים עם כלים מכנים".

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' אמר: "הכנסת היא מקום אסטרטגי ואחד מסמלי השלטון החשובים בישראל, ועל כן ישנה חשיבות רבה לשמירת מוכנות הכנסת ומקצועיות אנשיה לתרחישי קיצון בשעת חירום. פגרת הבחירות היא זמן מצוין לשמירת כשירות והתמקצעות הכוחות. כולנו תקווה שרק נמשיך להתאמן ולא נזדקק לרגע האמת".

קצין הכנסת ניצב יוסי גריף סיכם: "אני רואה חשיבות גדולה מאוד בהכשרת הכוח ובהיערכות של המשמר ועובדי הכנסת למצבי חירום בכנסת ובקריית הממשלה - מוכנות משכן הכנסת בצורה מיטבית לאירועי חירום".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום