זעם בחב"ד: "ראש הממשלה נתניהו יהרוס את האירוע המסורתי"

כחודשיים לאחר שבני גנץ ביקר בכפר חב"ד - ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן אפשרות לבקר הערב במעוז החב"די ואף לשאת דברים במסגרת התוועדות י"ט כסליו • גורמים בחב"ד אומרים בשיחה ל'בחדרי חרדים': "תהיה שם פוליטיקה, ודרישות הביטחון פשוט יחריבו את האירוע"

חדשות בארץ 17.12.2019 | 13:52

נתניהו על רקע ההיערכות צילום: ה. פרוש, פלאש 90, עדכוני חב"ד

כחודשיים לאחר שבני גנץ ביקר בכפר חב"ד, ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן אפשרות לבקר הערב (שלישי) במעוז החב"די במסגרת התוועדות י"ט כסליו המרכזית שתתקיים בבית הכנסת "בית מנחם" ואף לשאת דברים, זאת לאחר שלא ביקר בבית הכנסת מאז 1996.

הגעתו האפשרית של נתניהו, שדורשת אבטחה גבוהה במיוחד, מעוררת זעם בחב"ד. גורמים בחב"ד אומרים בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי הגעתו של נתניהו עשויה לפגוע באירוע המסורתי והמרכזי, שכן אל הגעתו תלווה תקנות ביטחון קפדניות, בידוק ביטחוני וייתכן גם שתביא לאיסור הכנסת אלכוהול לאולם.

היו גורמים שהציעו לאנשי לשכת ראש הממשלה שאם חסידות חב"ד חשובה לו, אזי שיתכבד ויתאם מועד אחר לביקור, ולאו דווקא באירוע השנתי והמרכזי של החסידות במהלך השנה.

"לכאורה זה מוסיף כבוד לחב"ד, אבל בפועל תהיה שם פוליטיקה, ודרישות הביטחון פשוט יחריבו את האירוע", אמר גורם ל'בחדרי'.

השב"כ נערך לאפשרות של הגעה. צילום: עדכוני חב"ד

ביקור זה מתקיים במסגרת סיורי השטח של נתניהו על רקע הבחירות הגורליות על עתידו הפוליטי והפריימריז הפנימיים בליכוד מול גדעון סער.

בסיעות החרדיות לא חוששים מכך שנתניהו ישתה להם קולות. גורמים בסיעות החרדיות אומרים כי, "ישנה אהדה לנתניהו בקרב חסידי חב"ד, אך הם יודעים טוב את מה הוא מייצג".

יצוין כי בבחירות האחרונות קיבלה מפלגת הליכוד בראשות נתניהו 527 קולות בקלפיות השונות בכפר חב"ד. זאת מתוך סך של 2,795 קולות כשרים.

כאמור, עד לרגע זה הגעתו של נתניהו נשקלת והוא טרם אישר את הגעתו הסופית לאירוע. 'בחדרי חרדים' יוסיף לעדכן.

י"ט כסליו מכונה בפי חסידי חב"ד "ראש השנה לחסידות" והוא מציין את שחרורו ממאסר של מנהיג תנועת חב"ד, רבי שניאור זלמן, בעל ה'תניא' מליאדי ב'עוון' הפצת יהדות. חסידי חב"ד מכל רחבי העולם מקיימים התוועדויות ענק שנמשכות אל תוך השעות הקטנות של הלילה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום