נתניהו: "כל מי שמעז לבקר את המערכת – פותחים נגדו תיק"

"האם שר המשפטים, אמיר אוחנה, נהנה שלא כדין מהטבות בשוק ההון בתקופה שקדמה לכהונתו כחבר כנסת?", דווח ב'דה מרקר'. ראש הממשלה גיבה את השר: "כל מי שמשרת את הפלת הימין - מאותרג". אוחנה: "אם שמים סימן שאלה בכותרת אפשר לכתוב הכל"

פוליטי 5.12.2019 | 17:30

הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדיווח הבוקר ב'דה מרקר' לפיו ייתכן ששר המשפטים אמיר אוחנה נהנה שלא כדין מהטבות בשוק ההון בתקופה שקדמה לכהונתו כחבר כנסת: "כל מי שמשרת את הפלת הימין – מאותרג. כל מי שמעז לבקר את המערכת – פותחים נגדו תיק. מהמקפצה, בלי בושה", צייץ נתניהו בטוויטר.

על פי הדיווח, בשנים 2015-2013 אוחנה השתתף בכמה הנפקות אג"ח כמשקיע מסווג, כלומר משקיע פרטי שזוכה להשתתף בשלב המוקדם של ההנפקה, ולזכות בהנחה על רכישת האיגרות (עמלת הפצה). זאת, אף שאינו משקיע מוסדי. עמלה זו היא למעשה הנחה שניתנת למי שהתחייב לרכוש ניירות ערך או אגרות חוב בהנפקה המוקדמת.

לפי החוק, כדי לקבל מעמד שכזה, היה צורך לעמוד בשניים משלושת התנאים: בעל שווי כולל של מזומנים, פיקדונות, נכסים פיננסיים וניירות ערך שבבעלותו בסכום גבוה מ–12 מיליון שקל; בעל מומחיות וכישורים בתחום שוק ההון, או שעוסק לפחות שנה בתפקיד מקצועי בתחום; הוכיח ביצוע של לפחות 30 עסקות בממוצע בכל רבעון, במשך ארבעת הרבעונים שקדמו למועד שבו הסכים להיחשב ללקוח כשיר.

אוחנה אמנם השקיע יחד עם מקורב אליו שהיה פעיל בשוק ההון, אך בעיתון טוענים שגם אם היה ניתן לתאר את השותף כעל כישורים הולמים בשוק ההון, קשה לראות את אוחנה מבצע 30 עסקות מכירה/רכישה בשוק ההון במהלך רבעון. "שאלה נוספת שנשאלת נוגעת להון שעמד לרשותו של אוחנה. הצהרת ההון שהגיש שר המשפטים מונחת אצל מבקר המדינה, כמו הצהרות ההון של כלל נבחרי הציבור, אך אינה פתוחה בפני הציבור הרחב".

על פי הדיווח של שוקי שדה, מאז שאוחנה מונה לשר המשפטים, תקופתו כמשקיע בשוק ההון נהפכה לשיחת היום בקרב פעילים בשוק. אלה תהו האם באמת היה רשאי לקבל את המעמד של משקיע מסווג — או שהטעה לכאורה את הרשות. בכיר בשוק ההון צוטט, "אם הוא אכן לא עמד בתנאים, זה על פניו עניין חמור".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הגיב ואמר כי, "פרסום התחקיר המוזמן נגד שר המשפטים אמיר אוחנה לא מפתיע. דה מרקר הידועים בקשריהם ההדוקים עם הפרקליטות והמשטרה החליטו לפגוע בשמו הטוב של השר אוחנה רק משום שביקר (ובצדק) את המערכת. כן, גם אני על הכוונת (כבר אמרו לי בשקט שכדאי לי להירגע). הדמוקרטיה הישראלית. קווים לדמותה".

שר המשפטים אמיר אוחנה הגיב לדיווח בהומור וכתב בפייסבוק: "האם בעקבות הפרסום בדה-מרקר מהבוקר שר המשפטים הגיע לביהמ"ש בת"א כדי לסגור הסדר טיעון? לא. אבל אם שמים סימן שאלה בכותרת אפשר לכתוב הכל", זאת בעקבות ביקור שערך בביהמ"ש המחוזי והשלום תל אביב ורצה לקבל את תשומת הלב הציבורית לפעולתו.

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום