ליצמן: "הווטו על לפיד עדיין בתוקף, עם ליברמן נהיה מוכנים לשבת"

יו"ר יהדות התורה לא פוסל ישיבה עם יו"ר ישראל ביתנו: "לפיד עשה, איווט בינתיים רק מדבר", אבל לא מאמין שזה יקרה: "דרישות שאף אחד לא יכול לעמוד בהן". עוד הוסיף: "לא מבין את ההצעה של נתניהו לגנץ, אולי כי הבין שכחול-לבן ידחו אותה"

פוליטי 5.12.2019 | 11:37

יונתן זינדל, פלאש 90

למרות ההסתה האנטישמית, יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן לא פוסל ישיבה עם ישיבה עם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן באותה ממשלה: "אמרתי ליולי אדלשטיין שהווטו עדיין בתוקף על ישיבה עם לפיד, אבל הוא לא כולל את ליברמן. עם איווט נהיה מוכנים לשבת", אמר ליצמן בראיון למשפחה והוסיף, "לפיד עשה, איווט בינתיים רק מדבר".

מנגד, הוא לא מאמין שזה יקרה, "ליברמן הציב דרישות שאף אחד מהשותפים לא יכול לעמוד בהן. כשהוא דיבר על הגיוס הוא ידע שאגודה לא תוכל להתפשר, כשדרש לימודי ליב"ה – כיוון לדגל התורה, כשהוא דיבר על הגיור ידע שדרעי לא יוכל להסכים למה שהרב עובדיה התנגד, כשהבטיח ליישם את מתווה הכותל ידע שסמוטריץ' לא יסכים. הכל אצלו מכוון. הוא יודע למה לא נסכים לעולם ודורש דווקא את זה, כדי שבשום מצב ביבי לא יוכל להרכיב ממשלה, והוא יוכל לבוא ולומר למצביעים: זה ביבי אשם, כי נצמד לחרדים ולמשיחיים".

ליצמן התייחס לניסיונותיה הבלתי נגמרים של יו"ר הימין החדש ח"כ איילת שקד לתווך בין החרדים לליברמן, "אני מכבד את הרצון הטוב של שקד, אבל שומע מכיוונה כל הזמן שאנחנו צריכים לוותר. בינתיים היא מנהלת משא ומתן בין ליברמן לאיווט, וכך גם נראת התוצאה", עוקץ סגן השר החרדי בראיון לאבי בלום.

יו"ר יהדות התורה התייחס לפגישתו השבוע ושבוע שעבר עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ונשיא המדינה ראובן ריבלין, יחד עם יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, "מה עשינו אצל הנשיא ריבלין ואדלשטיין, אתה שואל? בעיקר קיטרנו. הגענו לבית הנשיא ועלינו גם ללשכת יו״ר הכנסת, ובשני המקומות שמענו את אותם דיבורים על הבחירות המתגלגלות ואת אותן שאלות מי אשם במשבר. הנשיא ריבלין מיואש, אבל לפחות בינתיים הלשכה שלו בכותרות. גם יו״ר הכנסת מנסה ללא הצלחה".

עוד התייחס גם להצעת האחדות של הליכוד, לפיו ראש הממשלה נתניהו יסיים את תפקידו תוך 6 חודשים, אז גנץ יקבל את התפקיד: "אני לא מצליח להבין למה כחול-לבן לא מסכימים לכזאת עסקה שמבטיחה להם את ראשות-הממשלה למשך רוב הקדנציה. האמת שאני גם לא מבין למה נתניהו הלך לגנץ ואמר שהוא מסכים לעסקה כזאת. אולי הוא עשה זאת רק אחרי שהבין שכחול-לבן ידחו את ההצעה בגלל התנגדות לפיד".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום