סמוטריץ': תיקונים בנתיב פלוס ופעולות לעידוד נסיעה בתח"צ

החל מהבוקר: נתיב נוסף באורך קילומטר על חשבון השול יסייע לקושי ביציאות מנתניה • צמצום שעות פעילות הנתיב לשעות היום בלבד • הוספת קווים וחניונים ייעודיים לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית

רכב ותחבורה 17.11.2019 | 11:51

ניסוי ותעייה בתנועה, נתיב פלוס | צילום: פלאש 90

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', כהרגלו לתקשורת בלתי אמצעית עם הציבור, דיווח בסוף השבוע בדף הפייסבוק שלו, על שינויים שיחלו מהבוקר בנתיב פלוס.

לדבריו, הצעדים עליהם הוא מדווח בפוסט, נועדו לעודד מעבר מרכב פרטי לתחבורה ציבורית ונסיעות שיתופיות וישפרו עוד את התנועה. אנו מביאים את דבריו ככתבם.

"כביש החוף לכיוון דרום:

"לאחר ניתוח הנתונים שאספנו מניטור הנתיב המיוחד החלטנו שניתן לצמצם את שעות הפעילות שלו כך שיפעל מ-06:00 בבוקר ועד 22:00 בלילה. אחרי עבודה מאומצת של גורמי המקצוע אשר הציגו לי את האפשרויות השונות, אני סבור כי הדבר יביא לניצול מיטבי ונכון של הנתיבים בכביש. אלו השעות שבהן אנחנו בוודאות גבוהה לא פוגעים בתחבורה הציבורית – שהיא הראשונה בסדרי העדיפויות.

"טיפול בהשתזרויות – כמו שכתבתי לכם בעבר, יש לנו קושי באזור פולג, כתוצאה מההשתזרות של הבאים מכביש 553 ומפולג לתוך כביש החוף באזור וינגייט. כדי להקל על העומס באזור הזה, הלילה (חמישי. א.ח.) יחלו עבודות במקטע שבין גשר אודים לוינגייט, לעריכת התאמות ושיפורים גיאומטריים בנתיבים, על מנת לשפר ולהקל על ההשתזרויות. ההסדר שגיבשו אנשי המקצוע, כולל הוספת נתיב באורך של קילומטר, אומנם על חשבון צמצום השול, אך כאמור במקטע מוגבל של קילומטר.

"הסדרים אלו ייפתחו לתנועה מלאה כבר בבוקר יום ראשון הקרוב (הבוקר. א.ח.). נמשיך לעקוב אחרי המקטע המאתגר הזה ונבחן כל העת איך ניתן לשפר את התנועה בו".

בהמשך כותב השר, על עוד פעולות שנועדו לעודד את הנסיעה בתחבורה הציבורית.

"פתיחת חניונים ותגבור תחבורה ציבורית:

"קו 704 – קו חדש שיפעל ממתחם הוילג' בחדרה להרצליה ולת"א – החל מהשעה 06:00 בבוקר ועד השעה 19:00 בערב, ובכיוון ההפוך מהשעה 07:00 בבוקר ועד השעה 20:00 בערב. בשעות השיא יפעל הקו בכל רבע שעה! הקו יעצור בתחנות – הדסה נעורים, חבצלת, הסירה, סינמה סיטי גלילות, סמינר הקיבוצים, ארלוזורוב, ועזריאלי. כאמור, הקו יחל לפעול כבר בבוקר יום ראשון הקרוב! (הבוקר. א.ח.).

"חניון 'מול החוף וילג" יקצה כ-1,000 מקומות חניה לטובת משתמשי הנתיב המיוחד. תוכלו להשאיר את הרכב ולעלות על קו 704 החדש לתל אביב (או לחבור לנהגים אחרים לטובת נסיעות שיתופיות בנתיב+ בהלוך או בחזור).

"קו 635 – קו חדש שיפעל מבת חפר וכפר יונה להרצליה ולתל אביב – החל מהשעה 06:00 בבוקר ועד השעה 18:15 בערב, ובכיוון ההפוך מהשעה 09:30 בבוקר ועד השעה 20:00 בערב. בשעות השיא יפעל הקו בכל 20 דקות. הקו יעצור בין היתר בתחנות לאורך כביש 57, מחלף הסירה, סינמה סיטי גלילות, עזריאלי וארלוזורוב. הקו הזה יחל לפעול בע"ה ב 24.11.19.

"ביום ראשון (היום. א.ח.) ייפתח בע"ה גם חניון חדש, מערבית לתחנת הרכבת חדרה, לטובת משתמשי הרכבת. החניון יכלול כ-400 מקומות חניה, ויופעלו בו היסעים תדירים חינם לתחנת הרכבת הממוקמת בצד המזרחי ובחזרה. השאטלים יפעלו מ-05:30 בבוקר ועד חצות. בעוד פחות משנה, תושלם בע"ה הקמת גשר הולכי רגל בין החניון לרכבת, ואז תיפתח כניסה לתחנת הרכבת גם ממערב ויבוטלו ההיסעים.

"הנתונים מלמדים אותנו על שיפור והתייצבות הדרגתית של הנסיעה בנתיב המיוחד, ואני בטוח שעם חבילת הצעדים הקרובה נוכל לצפות בהמשך המגמה החיובית. אני רוצה לספר לכם, שמאז פתיחת הנתיב המיוחד נשברו שיאים במספר הנסיעות השיתופיות באמצעות האפליקציות הייעודיות השונות, והיד עוד נטויה. שינוי אמתי יגיע רק כשנשנה את הרגלי הנסיעה שלנו, ואני מבטיח לעשות כל מאמץ לסייע לכם ולהעמיד בפניכם את מירב האפשרויות לעשות זאת".

ביזנעס

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום