הגר"ח: תורה מגנא ומצלא, הרבי מגור: לבוא לירושלים

גדולי ישראל הבוקר בהוראות בעקבות המצב הביטחוני הרעוע בצפון: בחסידות גור הורו לבחורים לבוא לירושלים, שר התורה הגר"ח וראש הישיבה הגרי"ג ביקשו להמשיך ללמוד כרגיל - "תורה מגנא ומצלא" • ומה עשו בבתי הדין?

חרדים 12.11.2019 | 09:00

הרבי מגור עם הגר"ח קנייבסקי צילום: שוקי לרר

אי וודאות סביב המצב הביטחוני הרעוע. בחלק גדול ממוסדות התורה בוטלו הלימודים, כך גם הורה האדמו"ר מגור הבוקר (שלישי) לכל הישיבות של החסידות בדרום - להגיע ללמוד בירושלים. 

בחצר חסידות בעלזא הורו להישמע להוראות פיקוד העורף, ובחצר חסידות וי'ניץ הורו למוסדות התורה והחינוך קרית ויזניץ בני ברק כי על פי הנחיות פיקוד העורף לא יתקיימו היום לימודים בתלמוד תורה ובמעונות היום.

בשם שר התורה הגר"ח קנייסקי ניתנה הוראה להמשיך ללמוד כרגיל, באומרו: "תורה מגנא ומצלא".

ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין אמר הבוקר במענה למנהלי תתי"ם וראשי ישיבות בבני ברק ששאלוהו, כי ניתן להמשיך ללמוד כרגיל וכי "תורה מגנא ומצלא ואין שיעור להבל פיהם של תשב"ר".

תלמודי תורה רבים בבני ברק שלחו את הילדים הביתה אלו שכר הגיעו, חלקם כבר חזרו לחיידר בהוראת גדולי ישראל. 

נשיא בית הדין הגדול והרב הראשי הגר״ד לאו הנחה הבוקר כי כלל הדיונים בבתי הדין הרבניים באזורים שנקבעו מבוטלים בהתאם להוראות פיקוד העורף. הדיינים הונחו כי בקשות לסעדים דחופים ייענו באופן פרטני לפי הצורך.

הגרש"א שטרן ענה הבוקר לאחר התפילה ואמר כי על כל בחורי הישיבות לומר פרקי תהילים כ', כ"א, פ"ג, ק"כ, קמ"ב, ולאחמ"כ תפילת אחינו כל בית ישראל, ובעיקר להתחזק באמונה וביטחון בהשי"ת. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום