החנות התעלמה מהבקשה ופוגעת ברגשי היהודים

חנות תחפושות יוקרתית בעיר שפילד שבבריטניה התבקשה על ידי יהודי המקום, שלא תמכור תחפושת של איש 'גסטאפו', במסגרת החג של הנוצרים, אולם זו שחררה טענה לא משכנעת וממשיכה למכור את המוצר

חדשות בעולם 3.11.2019 | 11:28

נוצרים מחופשים ביום חגם. אילוסטרציה צילום: pixabay

מועצת הנציגים של יהודי בריטניה הפצירה בחנות תחפושות בעיר שפילד, לא למכור תחפושת של איש "גסטאפו" למסיבות של החג הנוצרי 'ליל כל הקדושים'. מסיבה שבה הנוצרים מתחפשים בדומה לחג פורים.

המועצה פנתה לבעלי החנות בעיר שפילד וביקשה מהם להפסיק למכור תחפושת של 'קצין גסטאפו', כך דיווח האתר The Star הבריטי.

בחנות הלבשה ותחפושות 'Party On' של שפילד יש תלבושת של 'קצין גסטאפו' שניתן לרכוש תמורת 35 פאונד כ-160 שקלים. התחפושת כוללת כובע, חולצת כפתורים, מכנסיים, מגפיים וסרט זרוע אדום, אך אינה כוללת את סמל צלב הקרס - שם נרדף למפלגה הנאצית.

מועצת הנציגים של יהודי בריטניה תייגה את התחפושת כ"בושה וחרפה" ודרשה מהחנות להוציא את התחפושת מהמכירה. דובר מועצת הנציגים אמר בהודעה. "להתלבש בליל כל הקדושים במדים של גסטאפו זה לא מצחיק, זה פוגע ביותר בכל מי שבני משפחתם נרצחו בשואה, אנו קוראים לבעלים להפסיק למכור את המדים באופן מיידי".

התחפושת נותרה במכירה בחנות, כאשר המנהלים אמרו לאתר The Independent שהיא נועדה להימכר ל'שחקנים מקצועיים'.

אוול יוסוף מנהל החנות "Party On" אמר כי החנות ידועה במכירת תלבושות להצגות ולמשחק, והיא מאד פופולרית בקרב סטודנטים מקומיים באוניברסיטה.

הוא הוסיף כי: "התחפושת הספציפית הזו נרכשת בעיקר על ידי סוג כזה של לקוח. היא לא ממש נמכרת בליל כל הקדושים, ברצוננו להתנצל בפני כל מי שנפגע מהתלבושת".

אדווין שומר, חבר הקהילה היהודית בשפילד, אמר כי הם נעלבו מאוד מהתלבושת והוסיף כי הוא העלה את הנושא עם מנהלי החנות בעצמו. עם זאת נאמר לו שוב כי התחפושת מיועדת ל"קבוצות תיאטרליות ולהצגות, וכעת היא אזלה מהחנות".

חבר הקהילה שומר הגיב לדברים הללו, "לחנות קוראים 'Party On' ואלה פריטי מסיבה. כמה חנויות למסיבות מוכרות מדי גסטאפו? האם קבוצה של שחקנים באמת תרכוש תחפושת גסטאפו בסך 35 פאונד מחנות שמלות מפוארות? יש בזה משהו לא ממש נכון, זה טיעון מאוד חלש. חלק גדול מהקהילה היהודית בשפילד הגיע לכאן כפליטים במלחמת העולם השנייה. זה מגעיל שהם יצטרכו לראות את זה בחנות לבגדים מפוארים. זו לא תחפושת ליל כל הקדושים והיא לא צריכה להיות במכירה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום