נסראללה: "מטרתנו – לטהר את שמי לבנון ממל"טים ישראלים"

מזכ"ל חיזבאללה התייחס לניסיון הפלת המל"ט הישראלי: "ישראל בטוחה שלא נעז להשתמש באמצעי הלחימה שהשתמשנו". על המצב בלבנון: "אנחנו לא חוששים לעצמנו, בידינו הרבה כוח פוליטי, חברתי וגיאוגרפי , ועדיין לא חשפנו את כל הקלפים"

חדשות בעולם 2.11.2019 | 23:50

צילום מסך

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס לניסיון הפלת המל"ט הישראלי ביום חמישי ואמר כי "יירוט הכטב"מ הוא עניין טבעי, מטרתנו היא לטהר את שמי לבנון מההפרות של ישראל. אנחנו נמשיך לפעול באופן הזה ללא שום קשר להתפתחויות הפנימיות בלבנון. ישראל בטוחה שלא נעז להשתמש באמצעי הלחימה שהשתמשנו בהם אתמול – אך ההתנגדות מוכיחה שהיא מעזה".

בדברים שנשא ממחבואו ביום שישי לכבוד אירוע שיעי בדרום לבנון התייחס נסראללה גם למחאה המתמשכת במדינה, שהובילה להתפטרותו של ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי. "מה שקרה בשבועיים האחרונים הותיר פצעים עמוקים, אבל האינטרס הלאומי יגבר על כך", אמר נסראללה. "ללבנונים יש שכל וניסיון ויכולת שיכולים לסייע להם לצאת מהמשבר".

"במשך שנים קראו לממשלות במדינה 'ממשלת חיזבאללה', למרות שלא כך הם פני הדברים. מעולם לא לקחנו שום משרד", אמר עוד מנהיג ארגון הטרור. "ההתנגדות שלנו להתפטרות לא קשורה למה שקורה בתוך לבנון. לא הסכמנו להתפטרות הממשלה, אך שיקוליו של ראש הממשלה עמו", והוסיף כי "אנחנו לא חוששים לעצמנו, בידינו הרבה כוח פוליטי, חברתי וגיאוגרפי , ועדיין לא חשפנו את כל הקלפים".

בהתייחס ליחסים עם ארצות הברית, אמר נסראללה כי "ארה"ב מונעת מהלבנונים לצאת ממצבם הכלכלי הקשה". זאת, ברקע הדיווחים לפיהם ממשל טראמפ מתעתד להקפיא את הסיוע הצבאי לביירות.

כזכור, ביום חמישי הודיע חיזבאללה כי אנשיו ירו לעבר כלי טיס ישראלי בלתי מאויש בדרום לבנון. בצה"ל אישרו כי זוהה ירי לעבר כלי ישראלי, אך הבהירו כי הוא לא נפגע. נסראללה אמר בעבר שהוא לא מתחייב להפיל כל מל"ט ישראלי שטס בשטח לבנון, אלא כשהוא יראה לנכון.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום