במערכת הביטחון נערכים להרחבת ירי הרקטות

במערכת הביטחון נערכים לתרחיש של חידוש ירי הרקטות והרחבת טווח השיגורים לאזורים נוספים, זאת לאחר שיגור 11 הרקטות מרצועת עזה. הקבינט יתכנס בצהריים

חרבות ברזל 3.11.2019 | 07:46

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

במערכת הביטחון נערכים לתרחיש של חידוש ירי הרקטות והרחבת טווח השיגורים לאזורים נוספים, כך מדווח ניר דבורי ב'חדשות 12'.

בליל שבת למעלה מ-11 רקטות לעבר ישראל, 8 מהן יורטו על ידי 'כיפת ברזל', אך למרות שהערכה היא כי הסבב הנוכחי הסתיים, במערכת הביטחון נערכים להרחבת הירי.

בעוד ההנחיה לתושבים היא - חזרה לשגרה, הרי שבצה"ל ובחיל האוויר נשמרת הכוננות הגבוהה ומבצעים התאמות במערך ההגנה האווירית נוכח החשש כי המצב הביטחוני יסלים.

היום (ראשון) בשעה 13:30 יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני כדי לדון בהתפתחויות.

 תקיפות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)

בתגובה לירי הרקטות בליל שבת, תקף חיל האוויר שורת יעדי טרור ברצועת עזה, בהם - מתחם צבאי של הכוח הימי של חמאס, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, ומתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקע של הארגון בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה.

ראש העיר שדרות, אלון דוידי, בה נרשמה פגיעה ישירה של רקטה, קרא לדרג המדיני לצאת למבצע רחב בעזה. "לצערנו, שוב הופרעה ארוחת ליל שבת על ידי ארגוני הטרור, שירו רקטות לעבר העיר שדרות וגרמו לאלפי תושבים וילדים להיכנס למרחבים מוגנים. אנחנו חיים במציאות הזאת של שגרום (שגרת חירום) קרוב לשנתיים וכבר מזמן הגיעה העת לשים לזה קץ, באמצעות מבצע צבאי רחב ברצועה כולל חיסולם של מנהיגי החמאס".

"גם עכשיו, על אף העובדה שאנחנו בממשלת מעבר ולא ידוע מי ירכיב את הממשלה הבאה, כלל המנהיגים צריכים להתאחד סביב הפסקת ירי בשטח מדינת ישראל והחששות בקרב ילדינו ומציאת פתרון לסוגיה הכואבת הזו", הוסיף דוידי.

גם ח"כ גדעון סער קרא לתגובה חריפה יותר ואמר: "התגובה על הירי על שדרות ותושביה צריכה להיות חריפה בהרבה מזו שננקטה. היעד של ישראל צריך להיות פירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג'יהאד האיסלמי בעזה. אחת הסיבות המשמעותיות מדוע נדרש לסיים בהקדם את המשבר הפוליטי ולהקים ממשלת אחדות לאומית רחבה".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום