עיריית תל אביב הודיעה: "תוך שבועות נפעיל תחבורה ציבורית בשבת בגוש דן"

לפי הודעת העירייה עד סוף שנת 2019 יחלו מספר ערים בגוש דן להפעיל מערך היסעים בסופי השבוע בהם - גבעתיים, קריית אונו ורמת השרון. עיריית ת"א אישרה הערב את התקציב הראשוני לפרויקט. ח"כ אייכלר: "הם ינסו בכל כוחם לקעקע את יסודות הדת"

רכב ותחבורה 29.10.2019 | 21:17

אילוסטרציה | אורן נחשון, פלאש 90

תוכניתו החדשה של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי לרישות כל אזור גוש דן בתחבורה ציבורית בשבת, שבהמשך תתקשר ותסתנכרן עם מוניות שירות המפעילות נסיעות בין־עירוניות, בכך יוכלו הנוסעים בתחבורה הציבורית בשבת להגיע לכל חלקי הארץ יוצאת לדרך. ועדת הכספים של עיריית תל אביב-יפו אישרה הערב (שלישי) תקציב ראשוני להפעלת המערך שיפעל בסופי השבוע עד סוף 2019 העומד על כ-1.5 מיליון שקל.

כאמור, חולדאי אינו מסתפק ברמיסת השבת רק בעירו ולפי הודעת העירייה – כבר בשבועות הקרובים יחל לפעול המערך כשבשלב ראשון יצטרפו לפרויקט עיריות גבעתיים, קריית אונו, רמת השרון ותל אביב-יפו. העלות השנתית להפעלת הפרויקט מוערכת בכ-12.5 מיליון שקל מכספי התושבים וצפויה לגדול עם הצטרפות ערים נוספות.

מעיריית תל אביב נמסר כי רשת הקווים הבינעירונית תפעל בסופי שבוע ותחובר בין הערים, על מנת לייצר רשת תחבורה מטרופולינית אפקטיבית. רשת התחבורה תתבסס על מערך היסעים שיכלול כ-7 מסלולים ויפעל לאורכן ולרוחבן של הערים במטרופולין. בשלב הראשון השירות יהיה חינמי, ונוסעים יוכלו לבצע החלפות בין קווי הרשת.

מי שמיהר לברך על ההחלטה הוא כמובן חה"כ יאיר לפיד שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מברך את וועדת הכספים של עיריית תל אביב שאישרה הפעלת תחבורה ציבורית בשבת".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) הגיב לפרסום האישור. בכנס אגודת ישראל אמר: "עכשיו ממש מתפרסמת ידיעה על תחבורה ציבורית בתל אביב בשבת. הם ינסו בכל כוחם לקעקע את יסודות הדת אבל הם לא יצליחו. נמשיך להשקיע בתעמולה והסברה לפחות את אותם כספים שהם משיקעים בתקשורת נגד החרדים. אנחנו צריכים להסביר לכולם שהחרדים הם נכס גם עבור מי שאיננו דתי".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום