נסיעה מסחרית לחלל כבר ב-2020

שילוב של חברה החוקרת ומייצרת רכבי חלל מאוישים לשימוש מסחרי וחברה להשקעות ציבוריות, תאפשר לאזרחים להיות שותפים ביציאות מסחריות לחלל • שווי השוק של החברה, עומד כבר עכשיו על 2.3 מיליארדי דולרים

רכב ותחבורה 27.10.2019 | 14:24

רכב החלל המסחרי | צילום: Business Wire

נראה שחלום מגדל בבל עליו אנו קוראים השבוע וההתלהבות האנושית מחתירה להבין מה למעלה, ממשיכה להלהיב את האנושות ביתר שאת. מאות בני אדם ברחבי העולם כבר השקיעו סכום של 80 מיליון דולרים, בחברה שמבטיחה להובילם אל החלל.

וירג'ין גלקטיק (VG) – חברת תעופה וחלל משולבת אנכית, ו-(Social Capital Hedosophia (SCH – אמצעי להשקעות ציבוריות, הודיעו היום על השלמת השילוב העסקי שלהם שהודיעו עליו בעבר. החברה שנוצרה נקראת – Virgin Galactic Holdings, Inc.  והמניות הרגילות, היחידות וכתבי האופציה שלה צפויות להתחיל להיסחר בבורסה לניירות ערך של ניו יורק בסימולים החדשים SPCE, SPCE.U ו-SPCE WS, בהתאמה, ב-28 באוקטובר 2019. החברה מייצרת את רכבי החלל שלה במוהאבי- קליפורניה, באמצעות חברת הבת לפיתוח תעופה וחלל שלה The Spaceship Company, עם פעילות מסחרית שמרוכזת בספייספורט אמריקה בניו מכסיקו.

כתוצאה מהעסקה הזאת, וירג'ין גלקטיק קיבלה הכנסה ראשונית של יותר מ-450 מיליון דולר ונכון לסגירת השוק ביום שישי ה-25 באוקטובר, שווי השוק של העסק הוא 2.3 מיליארד דולר. בהמשך, בעלי המניות הנוכחיים של וירג'ין גלקטיק יהיו הבעלים של קרוב ל-59%. מועצת המנהלים של החברה כוללת את צ'מאת פליהפיטיה כיו"ר, אדם ביין וג'יימס ראיינס, שהיו דירקטורים של SCH, וגם את וונדה אוסטין, קרייג קרגר, ג'ורג' מטסון, איבן לובל וג'ורג' ווייטסיידס.

Virgin Galactic Holdings, Inc, היא חברת תעופה וחלל משולבת אנכית, שהיא חלוצה בטיסות חלל מאוישות של אנשים וחוקרים פרטיים. היא מאמינה שחקר החלל המסחרי הוא אחת היוזמות הטכנולוגיות הכי מלהיבות ומשמעותיות של תקופתנו. היא מתחילה את המסע הזה של החקר המסחרי עם משימה לשים אנשים בחלל ולהחזיר אותם בבטחה לכדור הארץ באופן שגרתי, עקבי ונגיש מבחינה כספית.

באמצעות הטכנולוגיות הקנייניות והניתנות לשימוש חוזר שלה, ונתמכת על ידי חוויית משתמש מיוחדת של המותג וירג'ין, היא מפתחת מערכת טיסות חלל שמיועדת להציע ללקוחות חוויה ייחודית של כמה ימים ששיאה טיסת חלל שכוללת כמה דקות של חוסר משקל ומראות של כדור הארץ מהחלל. החברה בשלבי הפיתוח האחרונים, אחרי שכבר השלימה טיסות עם צוות של הרכב שלה לתוך החלל, וצופה השקה מסחרית ראשונית ב-2020.

ל-VG כבר יש הזמנות של לקוחות מיותר מ-600 אנשים מ-60 מדינות המהוות פיקדונות שנגבו בסכום כולל של בערך 80 מיליון דולר, והכנסות פוטנציאליות של יותר מ-120 מיליון דולר. השלמת המיזוג הזה והמסחר כחברה ציבורית הן אבני הדרך הבאות במסלול לבניית עסק משגשג של שירותים מסחריים והשקעה באופן הולם בעתיד.

ג'ורג' ווייטסיידס, מנכ"ל Virgin Galactic Holdings אמר: "היום הוא תחילתו של עידן חדש בתעשיית טיסות החלל המאוישות. VG כבר הייתה החלוצה בכמה אבני דרך חשובות בחלל, כולל שליחת הנוסע הניסיוני הראשון לחלל ברכב מסחרי. עכשיו ש-VG היא חברה ציבורית, כל אחד יכול להשקיע בחברה של טיסות חלל מאוישות שחותרת לשנות באמת את השוק ולהיות חלק מההתלהבות של תעשיית החלל המסחרית. אני גאה בתזרים החזק של פיקדונות והעניין הרב שקיבלנו מלקוחות עד היום, ומצפה להגשמת החלום של טיסות חלל עבור הלקוחות האסטרונאוטים המדהימים שלנו".

צ'מאת פליהפיטיה, מייסד ומנכ"ל SCH, אמר: "מאז הקמתנו, SCH ערוכה לאחד טכנולוגים, יזמים ומשקיעים מוכווני טכנולוגיה סביב חזון משותף. מה שהייתה פעם מטרה, היא עכשיו משימה שהושלמה בהצלחה. אנחנו שמחים שהגענו לאבן הדרך האדירה הזאת היום ומצפים להמשך העבודה עם החברה כדי לשנות את תעשיית החלל המסחרית".

סר ריצ'רד ברנסון, המייסד של וירג'ין גלקטיק, אמר: "אני מאמין ש-VG בעמדה אידיאלית להרוויח משוק החלל המסחרי שצומח במהירות ושווה מיליארדי דולרים ובסופו של דבר תפתח את החלל לאלפי אסטרונאוטים חדשים. היום השגנו משימה אחת, ובהביאנו יותר ויותר אסטרונאוטים עתידיים לחלל, אנחנו מצפים לעתיד".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום