נשות הכותל תולות את תקוותן בציר האנטי חרדי: לפיד-ליברמן-גנץ

יחזור לסדר היום? כשלוש שנים לאחר שמתווה הכותל הוקפא בניצוחם של חברי הכנסת החרדים ולאחר שעורר משבר פוליטי - נשות הכותל תולות כעת את תקוותן בבלוק האנטי חרדי של הכנסת ומצפות שזה יחזיר את הנושא לסדר היום ויקדם את מתווה הכותל • 'בחדרי' עם הפרטים

חדשות בארץ 23.10.2019 | 12:49

יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהנושא הוביל למשבר פוליטי שהסתיים בניצחון של הסיעות החרדיות - בארגון נשות הכותל מבקשים להחזיר את המאבק לסדר היום הציבורי ופונים לחברי הגוש האנטי חרדי בכנסת ולשותפים יאיר לפיד ואביגדור ליברמן - כדי לקדם את הנושא.

הניסיון הזה מגיע לאחר שבפעם הקודמת החרדים הצליחו להביא לשינוי החלטת הממשלה ולהקפאת מתווה הכותל שנתן סמכויות לנציגים הרפורמים ברחבת הכותל המערבי - שאף קיבלו שטח שמיועד לתפילותיהם בכותל הדרומי.

בארגון 'נשות הכותל' אמרו היום (רביעי) ללקראת העברת המנדט לידי יו"ר כחול לבן בני גנץ כי, "מתווה הכותל חייב לעמוד בראש רשימת הדרישות של המפלגות השונות בעת המשא ומתן הקואליציוני להרכבת ממשלה. אסור שתקום ממשלה בישראל ללא התחייבות מפורשת לקדם את מתווה הכותל".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבוע הבא יקימו נשות הכותל תפילת ראש חודש בכותל המערבי בסימן החזרת מתווה הכותל לשולחן - שם הן מתכוונות לקרוא למפלגות השונות לקיים את הבטחת הבחירות שלהן לתמיכה במתווה ולהעמיד את המתווה בראש סדר היום.

בנוסף, מנכ״לית ארגון נשות הכותל יוכי רפפורט, פנתה פומבית לחברי הגוש האנטי חרדי בראשות חברי הכנסת אביגדור ליברמן, ויאיר לפיד ואף ליו"ר כחול לבן בני גנץ, ואמרה: "בבחירות האחרונות העמדתם את נושאי הדת והמדינה בראש סדר היום של המפלגות שלכם. זה הזמן עכשיו לפרוע את השטר. הכריזו עוד היום כי לא תקום ממשלה בישראל ללא התחייבות מפורשת לקדם את מתווה הכותל, אשר עליו כבר הסכימה ממשלת ישראל בעבר".

רפפורט הוסיפה עוד, "לצערנו, אנחנו שבעות ושבעי אכזבות מהפוליטיקאים, אשר משתמשים בנשות בכותל, בזרמים הפלורליסטיים, ביהדות התפוצות ובחלקים גדולים מאוד של העם היהודי בישראל כבכלי משחק. עכשיו הזמן לומר: עד כאן! לא ניתן לממשלה בישראל לקום ללא קידום מתווה הכותל".

יצוין כי גם ליברמן עצמו התייחס לנושא לאחר הבחירות ואמר כי המפלגות החרדיות הן לא אויב, אלא יריב פוליטי. לדבריו, "אנחנו דוגלים בגישות שונות. הם בבית שמאי ואנחנו בבית הלל". כאשר הוא הוסיף כי, "בסוגיות דת ומדינה הגענו לפרשת דרכים המחייבת הכרעה בין שתי הגישות. לא פשרה, אלא הכרעה". ליברמן מ\הצהיר כי יפעל להביא לשינויים במספר נושאים בעייני דת ומדינה ובהם גם התחייבות "לאישרור מחדש של מתווה הכותל".

גם בכחול לבן העלו את הדרישה ברשימת הדרישות שהגישו בפני סיעת 'הליכוד' במסגרת משא ומתן שקיימו בעניין הקמת משלת אחדות, כאשר ב'כחול לבן' דרשו לאשר מחדש את מתווה הכותל וליישמו בפועל, וגם במצע שפרסמו במפלגה ערב הבחירות לכנסת ה-21 התייחסו במפלגה לנושא - שכאמור הוביל למשבר פוליטי ולקרע בין הממשלה בישראל ליהדות הרפורמית ברחבי העולם. ב'כחול לבן' התחייבו אז כי מפלגתם "תפעל לאימוץ מתווה הכותל, ותקדם הרחבת רחבה שלישית שתתאים לכלל הציבור הישראלי והיהודי על כל גווניו".  

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום