היעד החדש של לפיד: לסגור את משרד הדתות

יעד חדש: לפיד מציב יעד חדש לקראת הבחירות ומצהיר כי בכוונתו לסגור את המשרד לשירותי דת • מנגד: הוא הוא לא שולל אפשרות לשבת בקואליציה יחד עם הסיעות החרדיות

פוליטי 7.9.2019 | 21:41

גילי יערי, פלאש 90

בכיר כחול לבן יאיר לפיד מציב יעד חדש לקראת הבחירות ומצהיר כי בכוונתו לסגור את המשרד לשירותי דת. לפיד גם בירך את השינוי של ליברמן שהחל להיאבק אף הוא כנגד הציבור החרדי תוך שהוא מודה כי ליברמן "יותר אגרסיבי" ממנו במאבק ובהסתה שהוא מפיץ כנגד הציבור החרדי. מנגד: לפיד טוען כי הוא לא שולל אפשרות לשבת בקואליציה יחד עם הסיעות החרדיות.

בראיון שהעניק ל'ישראל היום' אמר חבר הכנסת לפיד כי משרד הדתות לא אמור להיות משרד בפני עצמו, "זו צריכה להיות מחלקה במשרד ראש הממשלה או במשרד הפנים". לדבריו, "גם את משרד התפוצות ואת המשרד לענייני ירושלים. צריך 18 שרים, כמו החוק שהעברתי. אין סיבה להחזיק משרדי ממשלה בשביל לייצר ג'ובים לחבר'ה, נהגים ולשכות".

כאמור, לפיד טען כי למרות המאבקים הוא לא שולל אפשרות של ישיבה עם הסיעות החרדיות באותה קואליציה. לדבריו, "אני אשמח לשבת עם המפלגות החרדיות. אפשר להעביר את מה שהכרחי - הנישואים האזרחיים, ברית הזוגיות, תחבורה בשבת, ביטול חוק המרכולים, חוק הגיוס ולימודי ליבה. זה טוב בעיניי שבנושאים האלה נעבוד עם החרדים".

על השינוי של ליברמן במאבק נגד החרדים אמר לפיד, "ענייני דת ומדינה תמיד היו חלק מסט העמדות שלו, היום הוא מבליט אותם כי הוא חרד, כמוני, מסוג הממשלה שנתניהו ניסה להקים".

לדברי לפיד, ליברמן לא לקח לוו את הטיקט שלטענתו," זה טוב. זה אומר שעוד אנשים במערכת הפוליטית מדברים על משהו שאני מאמין בו. הוא יותר אגרסיבי. החרדים תמיד צועקים עלי 'שנאה' ו'הסתה', ומנסים למצוא ציטוט אחד שיש בו שנאה והסתה, ולא מצליחים. אני לא שונא אותם. יש לי ויכוח איתם על נושאים קריטיים שקשורים לעתיד החברה הישראלית". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום