מה אחוז ההצבעה? תמה ההצבעה בנציגויות ישראל ברחבי העולם

‏הסתיימה ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל בבחירות לכנסת ה-22: אחוז ההצבעה של הדיפלומטים ירד לעומת מועד א': 3525 מצביעים מתוך 5073 בעלי זכות הצבעה - 69.5% - לעומת 76% בסיבוב הקודם. חלק מהקלפיות יישלחו לישראל עוד היום

פוליטי 6.9.2019 | 10:26

הדס פרוש, פלאש 90

ההצבעה בבחירות לכנסת ה-22 בנציגויות ישראל בחו"ל הסתיימה – כך נמסר הבוקר (שישי). בסך הכל, 3,525 בני אדם הצביעו ב-97 נציגויות הפרוסות על פני 77 מדינות ברחבי העולם, מתוך כ-5,073 בעלי זכות בחירה. אחוז ההצבעה בבחירות עמד על 69.5% – ירידה לעומת אחוז ההצבעה בבחירות הקודמות, אשר עמד על כמעט 76%.

הראשון להצביע היה שגריר ישראל בוולינגטון, בירת ניו זילנד, יצחק גרברג, שהצביע ביום רביעי בחצות (שעון ישראל), ומיד אחריו הצביעו עובדי השגרירות בקנברה, אוסטרליה. ההצבעה הסתיימה בנציגות ישראל בסן פרנציסקו בחוף המערבי של ארה"ב הבוקר בשעה 06:00 (שעון ישראל).

הריכוז הגבוה ביותר של בעלי זכות הבחירה מחוץ לישראל נמצא בניו-יורק עם 776 בעלי זכות הבחירה, בקונסוליה הישראלית בניו יורק הוצבו שתי קלפיות. והנציגות הקטנה ביותר, שהיא גם הטרייה ביותר, היא בקיגאלי, בירת רואנדה עם 3 בעלי זכות הבחירה בלבד, זאת לאחר שהשנה נתפתח במדינה שגרירות ישראל.

במשרד החוץ ציינו כי קיום הבחירות בפריסה עולמית כה רחבה והיקף לוגיסטי נרחב מתאפשר הודות לגיוס המערך הקונסולרי של משרד החוץ. משרד החוץ הפעיל את חדר המצב במתכונת מיוחדת ביום הבחירות לניהול, ליווי, וביצוע בקרה על תהליך הבחירות, כאשר בכל אחת מהנציגות תהליך ההצבעה נוהל על ידי וועדת בחירות מקומית בראשות הקונסול הישראלי.

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר: "הדיפלומטים הישראלים ושליחי המדינה המייצגים את ישראל בחו"ל ועומדים בחזית המאבק הלאומי, זוכים להיות הראשונים לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע לבחירות. הדבר מתאפשר הודות להירתמות המערך הלוגיסטי חובק העולם של משרד החוץ, שנועד לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל בניכר ולטפל בצורכיהם ומצוקותיהם של ישראלים בכל רחבי תבל. היום, במקביל לכל משימותיו השוטפות, מתגייס משה"ח גם למימוש זכות ההצבעה של כל שליחי המדינה בחו"ל וגאה להיות מניף הדגל הראשון בבחירות לכנסת ה-22, ב-97 נציגויות ישראליות ברחבי העולם".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום