ראש השנה באומן? התחסנו קודם נגד חצבת

משרד הבריאות יוצא בקריאה לנוסעים לשהות בימי ראש השנה על ציון רבי נחמן בעיר אומן: חשוב להתחסן קודם נגד חצבת, עקב ההתפרצות באוקראינה והחשש מייבוא

בריאות 4.9.2019 | 17:47

אילוסטרציה | דוד כהן, פלאש 90

לאור התפרצות מסוכנת של מחלת החצבת באוקראינה, ממליץ משרד הבריאות לנוסעים לאומן להתחסן נגד המחלה ויוצא במבצע חיסונים לנוסעים.

באוקראינה קיימת התפרצות משמעותית של מחלת חצבת. לכן, מומלץ לילידי 1957 ואילך להיות מחוסנים בשתי מנות חיסון נגד חצבת. בנוסף, לבני 11-6 חודשים הנוסעים לחו"ל, מומלץ לקבל מנה אחת של חיסון נגד חצבת.

מאז מרץ 2018, יש התפרצות של מחלת החצבת בישראל. לפי משרד הבריאות, האמצעי היעיל והבטוח ביותר למנוע מחלת החצבת וסיבוכיה הוא קבלת חיסון.

"הקפדה על המלצה זו תמנע הדבקה בחצבת בעת השהות בחו"ל, והדבקת אחרים במהלך הטיסה או לאחר החזרה לישראל", נמסר ממשרד הבריאות.

במהלך חודש אלול, יחסן  משרד הבריאות נוסעים לאומן שלא חוסנו בעבר או שחוסנו במנה אחת בלבד נגד חצבת, בלשכות הבריאות בכל רחבי הארץ.

הנוסעים לאומן יוכלו להגיע ללשכות הבריאות לקבלת החיסון ללא תיאום תור מראש. החיסון ניתן בתשלום (53 ש"ח) נוסעים שאינם מחזיקים בידם פנקס חיסונים ישלמו גם עבור הוצאת פנקס חיסונים (66 ש"ח).

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום