חשש בישראל מהדבקה המונית בנגיף השפעת

בעקבות שפעת קשה שפקדה את אוסטרליה בה מיוצרים חיסוני השפעת למרבית מדינות העולם, החברה לא עומדת בביקוש וקיים חשש בישראל שהחיסונים לקראת החורף בישראל, לא יגיעו בזמן | בחברה ובמשרד הבריאות מאשרים ומבטיחים כי עד סוף אוקטובר הם יגיעו

בריאות 3.9.2019 | 20:21

החברה לא מספקת את הסחורה בית חולים. אילוסטרציה צילום: unsplash

 

החורף האוסטרלי עלול להשפיע לרעה על העולם כולו. בשל השפעת הקשה שפקדה את המדינה בחורף, שעודנו בעיצומו, מתעכבת חברת 'סאנופי', האחראית לייצור מרבית חיסוני השפעת בעולם, עם ייצור חיסונים למדינות נוספות.

לפני כחודש הודיעה החברה לרשויות הבריאות ברחבי העולם כי ישנו איחור בבחירת זנים המתאימים לחיסון, ומשלוח החיסונים למדינות שונות בעולם יגיע רק לקראת תחילת חודש נובמבר. המשמעות: איחור בן יותר מחודש מזמן ההמלצה לחיסון מדי שנה.

בקופות החולים וכן במשרד הבריאות, טרם מבינים כיצד להיערך למגיפה שעשויה להתפרץ ולגרום להדבקה המונית. הבעיה מתחילה בכך שהגנה על הגוף יכולה להתחיל להיות אפקטיבית רק כשלושה שבועות ממועד החיסון, מה שאומר שמחציתו הראשונה של החורף תהיה נטולת הגנה לחלוטין.

מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים כרמל, אומר כי שיא עונת השפעת בישראל, על פי רוב באמצע חודש ינואר, אלא שאנשים עשויים להביא איתם את הנגיף מארצות שונות בחו"ל ואנחנו נהיה בבעיה.

ומה אומרים בחברה היצרנית, 'סאנופי'? "ייצור חיסוני שפעת נעשה מדי שנה בתהליך מורכב ומוקפד מיד לאחר שארגון הבריאות העולמי (WHO) מפרסם את תחזית זני השפעת לעונה הקרובה. השנה, תחזית זו פורסמה על-ידי ארגון הבריאות העולמי באיחור בהשוואה לשנים קודמות. סאנופי פסטר רואה חשיבות עליונה בייצור חיסוני שפעת יעילים ובטוחים. לאור העיכוב של ה-WHO פעלה החברה ביתר שאת על מנת להשלים את ייצור החיסונים בהתאם לזנים המומלצים לחורף הקרוב. חיסוני השפעת צפויים להגיע לישראל בתחילת חודש אוקטובר ולאחר האישורים הנדרשים כמתחייב בישראל יופצו לקופות החולים. סאנופי פסטר פועלת במשותף עם המפיץ המקומי, בתיאום עם משרד הבריאות וקופות החולים על-מנת לספק לציבור את החיסונים בהקדם וקוראת לציבור גם השנה ללכת להתחסן".

במשרד הבריאות הישראלי אומרים כי: "חיסוני השפעת צפויים נכון להיום להגיע לישראל (בדומה לשאר העולם), לכל המוקדם בסוף חודש אוקטובר. בשל כך, לא ניתן יהיה להשיג חיסונים נגד שפעת בישראל לפני מועד זה. במידה והחיסונים יגיעו מוקדם יותר תצא על כך הודעה מסודרת לציבור".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום