יש לכם עוד שלושה ימים לסייע להכנסות המלונות

תפוסת החדרים בצפון רשמה עלייה של מעל 8% • תל אביב שיאנית הלינות בארץ • בחודשי הקיץ, מחצית מהמתארחים הם תיירי פנים

כלכלי 27.8.2019 | 18:39

מלון המלך דוד בירושלים | צילום: קורינה קרן, פלאש 90

בסוף השבוע מסתיים לו החופש הגדול ועסקי תחום התיירות והמלונות סופרים את הכסף. הבאנו קצת נתונים על מספר הלינות במלונות בחודש יולי, שיעשו לכם חשק ללכת להשתזף גם קצת בבריכה של איזה מלון.

הלחימה בסוריה שהתרחקה מהגבול הצפוני במהלך השנה, נותנת את אותותיה גם בתחום התיירות. תפוסת החדרים במלונות הצפון בשבעת החודשים הראשונים של השנה, צמחה בכ-8.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 63.1% תפוסת חדרים לעומת 58.2% באותה התקופה בשנה שעברה.

במהלך החודשים ינואר-יולי 2019 נרשמו 14.7 מיליון לינות במלונות התיירות בארץ, תפוסת החדרים במלונות ברחבי הארץ הייתה 69%, המבטאת עלייה של 2% מהשנה שעברה. בעקבות כך העלייה בתפוסת החרדים בצפון על חשבון המרכז והדרום, מראה יותר מכל על האמון שנותנים התושבים לשקט היחסי ששורר בצפון.

מנגד, כאשר מנתחים את הנתונים, מדינת תל אביב עדיין מחזיקה את נתח התיירות הגדול במדינה. תפוסת החדרים  הגבוהה ביותר בארץ, נרשמה בתל אביב-יפו 77% תפוסה רשמה העיר. כ-71% תפוסה נרשמו בירושלים הבירה ובאילת הדרומית, ואזור ים המלח מפגר מעט מאחור עם כ-69% תפוסה בחדרי המלונות.

תפוסת החדרים מורכבת מתיירות פנים וחוץ והיא נחלקת כמעט חצי בחצי. מתוך 14.7 מיליון לינות שנרשמו במלונות התיירות בארץ, בשבעת החודשים הראשונים של השנה, 48% היו של תיירים מחו"ל, 7.0 מיליון.

לעומת זאת, נתוני חודש יולי עצמו, שהוא החודש הראשון מבין שני חודשי החופש הגדול, מראה על אמון גבוה יותר של הישראלים בתיירות הפנים. מספר הלינות במלונות התיירות, הסתכם בחודש יולי ב-2.5 מיליון. מתוכם 1.7 מיליון לינות (66%) של ישראלים והשאר 872 אלף לינות (34%) היו של תיירים מחו"ל.

 

תפוסת החדרים במלונות בחודש יולי הייתה 73%, כשהעיר הדרומית אילת, שטופת השמש רשמה שיעור תפוסת שיא של 88%, העיר תל אביב הציגה תפוסה של 81%, ואילו ביישובים האחרים התפוסה הייתה נמוכה יותר ונעה  בן 62% בירושלים  ל-69% בים במלח.

באופן כללי, השקט הביטחוני בארץ גורם לתיירות לפרוח ובשבעת החודשים הראשונים של 2019 נרשמה עלייה של 4% לעומת הממוצע החודשי של שנת 2018, (לפי נתונים מנוכי עונתיות).

הרמה השנתית של מספר לינות הישראלים בניכוי עונתיות, שחושבה על סמך שלושת החודשים האחרונים (מאי-יולי 2019), הייתה 13.9 מיליון. זוהי עלייה יפה מאוד של 3.6% לעומת הרמה שחושבה על בסיס שלושת החודשים הקודמים.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום