מנגישים את חריש: כביש חדש וכניסה חדשה לעיר

תכנית המקודמת ע"י משרד הבינוי והשיכון, מועצת חריש ומשרד התחבורה, מחזירה את דרך 611  – עוקף חריש למפה הארצית • הכביש, שיהיה באורך של כ-2.5 קילומטר ועם ארבעה נתיבים, יחלוף מעל כביש 6 באמצעות הפרדה מפלסית • הכביש החדש מצוי כיום בהליכי תכנון שעל פי ההערכות יסתיימו בשנה הבאה

רכב ותחבורה 7.8.2019 | 09:58

פרויקט רייסדור, חריש | צילום: פלאש 90

משרד הבינוי והשיכון מקדם ברמה הארצית דרכים בעלות חשיבות אזורית: יחד עם מועצת חריש ומשרד התחבורה מעלים המשרדים ומועצת חריש את כביש 611 על המפה הארצית, ומנגישים את העיר חריש בעזרת הכביש אשר ייצור כניסה נוספת לעיר העתידית, ויחבר אותה עם כביש 575.

הדבר קורה לאחר שנים בהן נמנעה הועדה לתחבורה בין-יבשתית מלכלול את דרך 611 כדרך העוקפת את חריש מדרום, ועתה הצליחו במשרד הבינוי והשיכון, מועצת חריש ומשרד התחבורה להעלות את הדרך על המפה הארצית.

חשיבותה של דרך זו רבה מאוד: הדרך צפויה להוסיף כניסה ויציאה נוספת לעיר חריש התופסת מקום מרכזי כמוקד עירוני ולתת מענה מרחבי לעומס התחבורתי הגואה באזור ואדי ערה.

על פי התכנית המקודמת, צפוי הכביש החדש, באורך של כ־2.5 קילומטר ועם ארבעה נתיבים (שניים בכל כיוון), לחלוף מעל כביש 6 באמצעות הפרדה מפלסית, בדומה לכביש הקיים, הארוך יותר, המחבר כעת את העיר לכביש 574. הכביש החדש מצוי כיום בהליכי תכנון שעל פי ההערכות יסתיימו בשנה הבאה.

מכרז ההקמה לכביש החדש צפוי על פי ההערכות להתפרסם בסוף 2020 ופתיחתו, בהנחה שהעבודות יתקדמו כמתוכנן – תהיה ב־2023. העלות הכוללת של הקמת הכביש מוערכת במשרד השיכון ב-250-300 מיליון שקל, כאשר משרד הבינוי והשיכון יממן 100 מיליון ש"ח ואת יתרת התקציב אמור לממן משרד התחבורה.

 

חריש שעל פי החלטת הממשלה משנת 2015 עתידה לצמוח לעיר של 100,000 תושבים  ואף יותר, תייצר בעצמה תנועות משיכה משמעותיות במרחב. הכביש החדש יסייע בפיתוח המרחב העירוני כולו, ויהווה תשתית לפתרונות תחבורתיים באזור כמו הסעות המונים ונתיבי תחבורה ציבורית. בנוסף תסייע הדרך החדשה בחיבור האזורי של יישובי צפון השומרון  אל כביש 6 בואכה חדרה.

הכביש החדש, הינו חלק מתוכנית תמ"א 42, תכנית המתאר הארצית לתחבורה יבשתית משולבת. לאור תחזית הגידול של התכנית האסטרטגית לדיור 2040, צופה משרד הבינוי והשיכון את הדרכים שיהיו נחוצות למעבר תחבורה ציבורית או מסילות. בהתאם לזאת הגיש המשרד לצוות התכנון של תמ"א 42 הצעות לסימון הדרכים אשר יהוו צירים משמעותיים בעתיד הפיתוח של ישראל, כאשר חלק מהצירים הללו אושרו ע"י הולנת"ע וחלקם יידון במועצה הארצית לתכנון ובניה.

תכנית תמ"א 42, עתידה להחליף את תמ"א 3 שהיא תכנית מתאר ארצית לדרכים משנת 1976 ואת תמ"א 23 – תכנית מתאר ארצית למסילות ברזל משנת 1986 במטרה ליצור רשת דרכים, תחבורה ציבורית ומסילות שישרתו את האוכלוסייה  והמועסקים לשנת היעד 2040. את הכנת התכנית החשובה הטילה המועצה הארצית לתכנון ובניה בשנת 2007 על משרד התחבורה בשיתוף עם מנהל התכנון, ולצורך כך גם הוחלט על הקמת וועדה מקצועית משותפת שתלווה את עבודת ההכנה (הוועדה לתחבורה יבשתית).

הוועדה קיימה יחד עם צוות התכנון עשרות מפגשים על מנת לקבוע צירים מרכזיים בעלי עדיפות לתחבורה ציבורית, מיקומים של תחנות מעבר שישמשו להחלפה בין אמצעי תחבורה שונים ומסגרת תכנונית שתבטיח כי בעת הכנת תכניות חדשות לפיתוח יתמלאו התנאים הדרושים לקיומה של מערכת תחבורה ציבורית יעילה. התכנית באה להציב את רשת הדרכים הארציות על מפה אחת המתווה את מוקדי הפיתוח ותשתיות התנועה שיתמכו בה ולכן מהווה בסיס לכל התכניות האסטרטגיות של הפיתוח במדינת ישראל.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום