תשלום בכרטיס אשראי והנחות "רב קו": מהפכת מוניות השירות יוצאת לדרך

במסגרת הרפורמה שתתחיל בעוד שבועיים הנוסעים במוניות השירות יוכלו לשלם על המוניות במזומן, באשראי או באמצעות הרב קו וייהנו מההנחה הניתנת כיום למחזיקי הכרטיס באוטובוסים וברכבת

רכב ותחבורה 6.8.2019 | 21:21

תומר נויברג, פלאש 90

שלושה קווי מוניות שירות ראשונים יחלו לפעול בתל אביב בעוד כשבועיים. זאת, במסגרת הרפורמה בענף מוניות השירות שמקדם בימים אלה משרד התחבורה. הנוסעים במוניות השירות במתכונת החדשה יוכלו לשלם על המוניות במזומן, באשראי או באמצעות הרב קו ויזכו להנחה הניתנת כיום למחזיקי כרטיס רב קו באוטובוסים וברכבת.

במסגרת הרפורמה, שתיכנס לתוקף ב-18 באוגוסט, הנוסעים במוניות יוכלו לראשונה לשלם על הנסיעה באמצעות כרטיס ה"רב קו" וליהנות מכל ההסדרים הקיימים בתחבורה הציבורית הכוללים בין היתר מעבר של 90 דקות בין מוניות השירות, האוטובוסים ורכבת ישראל וכן הנחות ייעודיות עבור זכאים בהם תלמידים, סטודנטים, אזרחים ותיקים ונכים.

בנוסף לכך, יוכלו הנוסעים לשלם לראשונה גם בכרטיס אשראי. מחיר הנסיעה במוניות השירות יעמוד על 6.80 שקלים ויאפשר לנוסעי המונית המשלמים באמצעות הרב קו לבצע מעברים לאוטובוסים. נוסעים בעלי כרטיסי מנוי תקופתיים (חופשי יומי, שבועי וחודשי) יוכלו לבצע את הנסיעה ללא תשלום, בימי חול.

שלושת הקווים הראשונים יופעלו במתכונת החדשה החל מיום ראשון בעוד שבועיים, על ידי ארגון מוניות תל אביב, שזכה במכרז משרד התחבורה. הקווים החדשים יופעלו באמצעות צי מוניות חדש. בשירות יוטמעו שיפורים טכנולוגיים, בהם פרסום מידע לציבור על מיקום המוניות ותפוסת נוסעים בזמן אמת, מידע על מסלולי הקווים ותדירותם ומתן אפשרות תשלום באמצעות כרטיסי אשראי. לרשות הנוסעים יעמוד גם מוקד שירות טלפוני.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, ציין כי הרפורמה בענף מוניות השירות נועדה לממש את יעודן של מוניות השירות, כאמצעי תחבורה משלים לאוטובוסים ולרכבות ולחזק את מערך החבורה הציבורית בישראל. לדבריו, הרפורמה תשפר באופן דרמטי את שירותי התחבורה הציבורית בישראל ותאפשר מעבר נוסעים נוספים מרכב פרטי למוניות שירות.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום