זעם בבית שמש: 'היכל הבעש"ט' נהרס כליל

מתפללי בית הכנסת זועמים וטוענים כי רצו לפנות לבד את בית הכנסת, בצורה מכובדת וראויה, אך במקום זאת, היו שהעדיפו לשלוח שוטרים וטרקטור באישון ליל, להרוס בית כנסת

חרדים 1.8.2019 | 12:53

בית שמש, ארכיון | נתי שוחט, פלאש 90

זעם בקרב מתפללי בית הכנסת 'היכל הבעש"ט' ברמת בית ג', על ההרס הברוטלי של המקום באישון ליל, בניגוד לרצונם להתפנות בהסכמה.

אתמול, קיבלו דיווח כי המינהל האזרחי החליט להרוס את בית הכנסת, ורבים מהם הגיעו למקום, בניסיון למנוע את החרבתו.

מתפללי בית הכנסת החליטו לעמוד על המשמר ולחכות עד זמן הפינוי כדי לנסות למנוע את הפינוי אך באמצע הלילה, הגיעו עשרות שוטרי יס"מ, פינו את כולם, והטרקטור החל בהרס.

חיים, מתפלל קבוע בבית הכנסת, מתאר ל'כיכר השבת' כי בשעה 3:36 הגיחו כ-15 כלי רכב, מתוכם יצאו עשרות שוטרי יס"מ שהזיזו את כל מי שהיה במקום הצידה, פינו את כל מה שהיה בבית הכנסת - ואז החל הטרקטור לנגוח בבית הכנסת כשארון הקודש בפנים... וכך למעלה מחצי שעה הרס וניתץ ושבר עד שבית הכנסת נחרב".

חברו, יעקב אומר ל'כיכר השבת': "יש בי כעס נורא על מה שקרה. ביקשנו מהם שנפרק בעצמנו בדרך של כבוד, אבל הם בחרו בחורבן הבית, אוי לנו שראינו בכך".

התושבים המקומיים חלוקים בדעתם האם ראש העיר עליזה בלוך היא האשמה בפינוי בית כנסת והאם היא יכלה למנוע את הפינוי.

לדברי אחד התושבים: "דעתה של עליזה בלוך הייתה מאוד לא נוחה עם הפינוי וניסתה למנוע זאת מאחורי הקלעים ולפחות לנסות לדחות את הפינוי כדי שהמתפללים יוכלו לפרק את בית הכנסת בצורה רגועה ומכובדת".

מנגד תושבים אחרים אומרים: "ישנה מגמה של הריסת בית כנסת. אנו מרגישים שבעירייה החליטו לנקוט ב"ייקוב הדין את ההר". נראה שהיחס הסלחני שזכינו לו תמיד בעירייה - הסתיים".

בעיריית בית שמש מסרו בתגובה לפניית 'כיכר השבת': "מדובר במימוש צו פינוי של רשות מקרקעי ישראל במגרש אלף ברמה ג' על מבנה לא חוקי. אירוע זה בוצע על ידי רשות מקרקעי ישראל ללא קשר לעירייה".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום