כתב אישום נוסף בפרשת השחיתות ב'נתיבי ישראל'

כתב אישום נוסף הוגש היום בפרשה 618, המכונה 'פרשת נתיבי ישראל' • התיק הוא אחד הסבוכים ביותר שהיו אי פעם במדינה, עם היקף נתונים נרחב • בפרשה נחשפה התנהלות מושחתת ופלילית שהייתה נהוגה בחברה במשך למעלה מעשור

חדשות בארץ 4.7.2019 | 20:05

בית נתיבי ישראל | צילום: ItzikHe, ויקיפדיה

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נוסף בפרשה 618, המכונה 'פרשת נתיבי ישראל' – אחד התיקים הסבוכים ביותר שהיו אי פעם במדינה, עם היקף נתונים נרחב. כתב האישום הוגש נגד אלכס קורן ונגד חברת התכנון א.א. הנדסה שבבעלותו, אשר נתנה שירותים לנתיבי ישראל.

כתב האישום מייחס לקורן ולחברה שבבעלותו מתן שוחד לבכיר לשעבר בחברת נתיבי ישראל ששימש סגן ראש אגף בחברה, וכן עבירה של הלבנת הון ועבירה של פעולה ברכוש במטרה למנוע דיווח לפי חוק איסור הלבנת הון. את כתבי האישום הגישו עוה"ד קרן שמיר-עוז, ערן זלר ויוראי מצלאוי, מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

חקירת הפרשה הייתה ארוכה וסבוכה, ובמהלכה נתפסו עשרות אלפי מוצגים; בוצעו האזנות סתר; נאספו ראיות לעבירות שבוצעו בחברה הממשלתית נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ); נחקרו מאות מעורבים ולמעלה משלושים חשודים וגובשה תשתית ראייתית רחבה להוכחת התנהלות מושחתת ופלילית שהייתה נהוגה בחברה במשך למעלה מעשור על ידי מנהלים ועובדים בחברה, וכן על ידי ספקים חיצוניים – בהם מנהלי פרויקטים, קבלנים ונותני שירות אחרים לחברה.

כתב האישום מתאר, כיצד פנה מנהל אל אחד הנאשמים וביקש להעביר באמצעותו ובאמצעות החברה שבבעלותו סכומי כסף ניכרים, אותם דרש כשוחד מחברות תכנון שונות שהיו תלויות בו לשם קבלת עבודות מנתיבי ישראל. בין הנאשמים סוכם מנגנון שהתווה דרך פעולה להעברת הכספים, ומטרתו הייתה להסתיר את הכספים ואת העובדה שבבסיסם עבירה.

בין המשתתפים בפרשה הוסכם, כי חברות התכנון יעבירו את הכספים ישירות לחשבון הבנק של החברה שבבעלותו של אחד הנאשמים, כדי שיספק להן חשבוניות כוזבות בהן יירשם כי העברות הכספים נעשו עבור שירותי ייעוץ שנתן כביכול לאותן חברות. בהמשך, העביר הנאשם את הכספים לחשבונות בנק בחו"ל שהיו בשליטתו של אחיו של בכיר בחברה, כאשר האח העביר לקורן חשבוניות פיקטיביות המלמדות כביכול כי התשלום נעשה עבור שירותים שהעניק האח לחברת א.א. הנדסה.

באופן המתואר, התקבלו בין השנים 2010 – 2015 בחשבון הבנק של חברת א.א. הנדסה למעלה מ- 4.5 מליון ₪, כאשר בד בבד העבירו קורן וחברת א.א. הנדסה תשלומים לחשבונות בנק בחו"ל שבשליטת האח, בסך של למעלה מ- 780,000 אירו, שנרשמו בכזב בספריה של חברת א.א. כהוצאות בגין קבלת שירותי ייעוץ, אף שלא נתקבל עבורם ייעוץ כלל.

יחד עם כתב האישום, הגישה הפרקליטות לבית המשפט גם בקשה לתפיסה זמנית של רכוש, הכולל יתרות לתשלום בסך 204,000 ₪ מחברת נתיבי ישראל לחברת א.א. הנדסה וכן זכויות בדירת מגורים של הנאשם.

החקירה נוהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, בשיתוף פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המיסים ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים. נמסר כי צפויות להתקבל החלטות נוספות בעניינם של חשודים נוספים שנחקרו בפרשה.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום