זהירות: נוכל 'מהדואר' מתקשר מהכלא

זהירות: נוכל המציג את עצמו כ'יובל מסניף הדואר בנתב"ג' מתקשר למספרי טלפונים כשרים ואומר כי ממתינה להם חבילה בסניף הדואר • הוא מוסיף לציין כי את החבילה ניתן לקבל באמצעות משלוח בלבד, עליו יש לשלם מראש בכרטיס אשראי דרך הטלפון • 'לקוח' שבדק את המספר גילה כי השיחה יוצאת מהטלפון הציבור בכל 'אשל'

חדשות בארץ 24.6.2019 | 17:10

כלא אשל | צילום: משה שי, פלאש 90

 

נוכלים, הם כמו יתושים – תתפוס אחד, ושניים יפתיעו אותך מאחור. אלא שכעת מתברר, כי ישנם נוכלים הגרועים אף מיתושים, כי יתוש שנתפס – נתפס, ואילו נוכלים גם אחרי שנתפסו שבים – או ליתר דיוק ממשיכים – בסורם. במקרה שלפנינו החידוש הוא, כי לא רק אחר שנתפס, אלא אף בין חומות הכלא, ישנו נוכל שממשיך 'לעשות קופה' על גבם של אזרחים תמימים.

בהקלטה שהגיעה לידי 'ביזנעס', נשמע אדם המתקשר ומציג את עצמו כ'יובל מסניף הדואר בבן גוריון', ואומר ש'הגיע לכם חבילה לסניף, והיא תשלח אליכם הביתה'. רק שבאדיבות הוא מוסיף שיש לשלם 13 ש"ח על המשלוח, תשלום שלדבריו חייב להיעשות מראש ובדרך הטלפון. לשאלת ה'לקוח' הוא אומר כי לא ניתן לקחת את החבילה באופן עצמאי, והאפשרות היחידה היא לשלם באשראי דרך הטלפון. הוא גם עונה לשאלת ה'לקוח' שאין לו פרטים על החבילה, מעבר לכך שהיא הגיעה מארה"ב, כשלדבריו לא מצויין עליה שם השולח, העיר ממנה נשלחה החבילה, ואף לא את המדינה בארה"ב. 'יובל' מסכים גם לתת את 'מספר העובד שלו' ברשות הדואר, אותו הוא מדקלם לא רע.

אחד ה'לקוחות' בדק את מספר הטלפון ממנו התקשר הנוכל, ולא, זה לא היה מספר של סניף דואר – אלא מספר הטלפון הציבורי של כלא 'אשל'. ה'לקוח' בירר, וגילה כי הוא לא היחיד שזכה לקבל את ה'שירות'. דבר נוסף שהתברר הוא, שכל ה'לקוחות' היו בקידומת הסלולארית – 05041, מה שכנראה אומר שהנוכל רצה ללכת על בטוח, ומבחינתו הטרף הקל הם כנראה החרדים ה'תמימים' שגם לא ירוצו להתקשר למשטרה.

נמליץ למי שמקבל שיחה שכזו, לשמור את פרטי השיחה ולהגיש תלונה מסודרת בתחנת המשטרה, מה שימנע את המשך פעילותו של הנוכל.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום