הונו את הלקוחות בכשרות: יפצו בכמיליון ש"ח

בעקבות תביעה ייצוגית על עוגיות ממותג הבית - שופרסל תפצה את לקוחותיה בקרוב למיליון שקלים • כל הפרטים

חדשות בארץ 20.6.2019 | 12:56

תביעת ענק חזית הכניסה לשופרסל. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90


במסגרת בקשה לאישור הסדר פשרה בתביעה ייצוגית, שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז, הסכימה שופרסל לפצות את לקוחותיה בסך כולל של 740 אלף ש"ח.

שופרסל נתבעה כי שיווקה עוגיות ממותג הבית שלה, עם כיתוב: "באישור הרבנות הראשית לישראל", למרות שלא היה אישור כזה.

על פי התובע הייצוגי, עו"ד אייל אמרגי, שהגיש את התביעה לבית המשפט המחוזי, הוא רכש באחד מסניפי הרשת בחדרה עוגיות ממותג הבית של שופרסל, המיובאות ומשווקות מאיטליה.

בכתב התביעה נטען כי העוגיות סומנו כ"כשר חלבי אפיית ישראל, ללא חשש חדש, בהשגחת ועד הכשרות OU ובאישור הרבנות הראשית לישראל".

אלא שעל פי הנטען, בהודעה שהופצה לציבור על ידי הרבנות הראשית לישראל מיום 22 בפברואר 2018, נכתב כי אין לעוגיות אישור של מחלקת היבוא של הרבנות הראשית לישראל.

כמו כן התברר, כך נטען בבקשה לאישור, כי לפחות בחלק ניכר מהתקופה הרלבנטית שופרסל לא ציינה כי המוצר כשר לאוכלי אבקת חלב נוכרי, ולכן הפרה את הוראות חוק הונאה בכשרות והטעתה את לקוחותיה.

על פי הנטען, הדבר גרם לצרכנים שומרי כשרות המקפידים לאכול מוצרים מחלב ישראל בלבד לטעות לחשוב שהעוגיות אינם עם רכיבי אבקת חלב נוכרי, כי לא נכתב עליהם דבר בעניין זה.

שופרסל טענה כי "המוצר יוצר תחת השגחה מטעם גורמים מוסמכים באיטליה, ובהתאם לכלל דרישות הכשרות על פי דין תורה, כך שמבחינה הלכתית המוצר בעל השגחה כשרותית מלאה, ובכל מקרה לא נגרם נזק למי שצרך את המוצר".

במסגרת ההסדר, שהוגש לאישור בית המשפט, חברי מועדון הלקוחות של הרשת יקבלו 740,000 שקלים סך הכל, כפיצוי על המחדל, כאשר לקוחות הרשת חברי מועדון יקבלו 38 ₪ ללא כל התניה, ויתרת הפיצוי, אשר לא תחולק לחברי המועדון (סך של כ-100 אש"ח) תיתרם לקרן למימון תובענות ייצוגיות.

לדברי עו"ד אמרגי, מדובר באחד מהסכמי הפשרה הגבוהים אי פעם שהושגו בתביעה ייצוגית בתחום הכשרות בארץ.

התובע הייצוגי יקבל 30 אלף שקלים כגמול על ההטבה שהעניק לקבוצת הניזוקים, ועורכי דינו, יוסף חי אביעזיז ואלי אליאס, יקבלו 120 אלף שקלים נוספים.

עו"ד אייל אמרגי מסר בתגובה לפסק הדין: " מדובר בסכום פיצוי משמעותי בתחום הכשרות אשר מבטא את החשיבות הרבה של תחום הכשרות. אני שמח שהצדק יצא לאור ומקווה שהיצרנים ילמדו לכבד את הלקוחות. איש איש ואמונתו. ואני מודה מאוד לעו"ד יוסף חי אביעזיז ממשרד אליאס בן אריה על העבודה המקצועית והמצוינת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום