ניצחון לוינרוט: אושרה תביעה ייצוגית בהיקף 5 מיליון ש"ח

יפה כח הבן מכח האב: עורך הדין יחיאל וינרוט ניצח בבית הדין לעבודה שאישר תביעה ייצוגית אותה מוביל וינרוט נגד רשת מרפאות שפגעה בזכויות עובדיה

חדשות בארץ 19.6.2019 | 20:55

ארכיון | פלאש 90

פיצול שכר שנועד לחסוך מלשלם זכויות סוציאליות לעובדים היא עילה לתביעה ייצוגית. בית הדין הארצי לעבודה החליט כי התביעה נגד רשת המרפאות שהגיש אחד מעובדיה – תוכר כתביעה ייצוגית. בכך נדחה ערעורה של רשת המרפאות על פסק-דינו של בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. היקף התביעה מוערך בכ-5 מיליון שקלים.

מדובר בתביעה שהגיש עובד לשעבר של רשת המרפאות, המיוצג על ידי עוה"ד אורי בן יוחנה מנהל המחלקה המסחרית במשרד עורכי הדין, ד"ר י. וינרוט ושות', ולפיה "טרם" פיצלה את שכרם השעתי של עובדיה באופן מלאכותי מבלי להפריש את מלוא ההפרשות הנדרשות עבורם לקרן הפנסיה מהתוספת אלא משכר הבסיס המפוצל בלבד.

בית הדין הארצי לעבודה דחה כאמור את בקשת רשות הערעור של "טרם" ואף ציין כי קיימת אפשרות סבירה שהתביעה הייצוגית תוכרע לטובת העובדים.

עו"ד אורי בן-יוחנה ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות', אשר ייצג את התובע הייצוגי נמסר בתגובה: "מדובר בפסק דין חשוב מאוד. עד היום מעסיקים רבים ניסו לגרוע מזכויות בסיסיות של עובדיהם באמצעות פיצול שכר היסוד שלהם תוך שימוש ב-'תוספת' מלאכותיות כאלה ואחרות, ולמנוע מעובדיהם לצאת לחופשה בתמורה לכסף שאין בו דבר אלא לסייע לעובדים אלה להישחק, וזאת תוך שימוש בתירוצים שונים".

משרד ד"ר י. וינרוט ושות' שהוקם בשנת 1974 הוא מהמובילים בישראל. המשרד נוסד על ידי ד"ר יעקב וינרוט ז"ל ומנוהל כיום על ידי בנו ד"ר יחיאל וינרוט. במשרד 17 עורכי דין המתמחים בצווארון לבן, ליטיגציה מסחרית ואזרחית, ליווי שוטף לעמותות וייצוג בהליכים משמעתיים.

ד"ר יחיאל וינרוט הוא בנו הבכור של ד"ר יעקב וינרוט ז"ל, ויחד עם אביו ייצג שורה של בכירים וחברות בולטות באינספור תיקים. במשך שנים היה בצוות המצומצם שליווה את ד"ר וינרוט ז"ל וגם בתיקי נתניהו היה מעורב מאחורי הקלעים. הוא משמש כמרצה בקריה האקדמית אונו, וכן כסגן יו"ר ועדת סדר דין אזרחי מטעם ועד מחוז ת"א והמרכז של לשכת עורכי הדין.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום