לראשונה מאז הפסקת האש: השקט הופר - הסלמה חמורה בדרום

לילה מתוח עובר על תושבי עוטף עזה; כחודש וחצי לאחר סבב הסלמה חמור במיוחד במהלכו נרצחו ארבעה אזרחי ישראל ולאחר שהושג הסכם הפסקת אש, הלילה הופר השקט ולראשונה שוגרה רקטה משטח רצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול • צה"ל השיב בירי ארטילרי 

חרבות ברזל 13.6.2019 | 06:51

הדס פרוש, פלאש 90

רקטה שוגרה הלילה (חמישי) מרצועת עזה לעבר אחד מישובי המועצה האיזורית אשכול, מצה"ל נמסר כי מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטה. ממועצת אשכול נמסר כי אין נפילה בתוך ישוב. מתבצעות סריקות במרחב, ולא ידוע על נזק או נפגעים.

על פי דיווח פלסטיני, לאחר יירוט הרקטה ששוגרה, טנק צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר עמדת חמאס בגזרת חאן יונס, דקות ספורות לאחר שארגון הטרור הורה לפעיליו לפנות את עמדות התצפית. דובר הג'יהאד האסלאמי בעזה דאוד שיהאב התייחס לירי ואמר כי "הפלסטינים נחושים מאוד להשיג את הבנות הרגיעה, אף שישראל פועלת לערום קשיים בנושא".

כמה שעות קודם לכן, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, הוחלט על הטלת סגר ימי על הרצועה עד להודעה חדשה. יממה קודם לכן, צומצם טווח הדייג מ-10 לשישה מיילים ימיים, וזאת מספר ימים לאחר הצמצום מ-15 מיילים.

במהלך יום האתמול (רביעי) המשיכו ארגוני הטרור מרצועת עזה להפריח בלוני תבערה לעבר ישראל, מה שגרם לשמונה שריפות בישובי העוטף ומאות דונמים של חיטה ויער נשרפו. בנוסף, לראשונה מאז הסכם הפסקת האש, התפוצצו בשטח המועצה האיזורית אשכול שני בלוני נפץ שלא גרמו לנפגעים.

"אנחנו מודאגים ממגמת העליה בטרור ההצתות והפגיעה בטבע ובחקלאות שלנו" אמר אתמול גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול. "זו שנה שניה שאנחנו שומעים שהטרור חייב להיפסק ובינתיים הוא ממשיך והופך לשגרת חיינו. תושבי אשכול מצפים וזכאים לקיץ שמח, שקט ונטול ריח שריפות בבתים שלהם, כמו כל אזרחי ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום