לראשונה מאז ה'רגיעה': פיצוצים בגבול עזה

ברקע הפסקת האש בין ארגון הטרור חמאס לישראל - התפוצצו שני בלוני נפץ בשטח המועצה האיזורית אשכול. בנס לא גרמו הפיצוצים לנפגעים

חרבות ברזל 12.6.2019 | 19:56

בלוני נפץ שריפה מבלון תבערה צילום: דוברות מ.א. מרחבים

 

לראשונה מאז הושגה הפסקת אש בין חמאס לישראל בתיווך מצרים, התפוצצו שני בלוני נפץ בשטח המועצה האיזורית אשכול, שבנס לא גרמו לנפגעים.

מאז שעות הבוקר, כמידי יום, הופרחו בלוני תבערה מרצועת עזה לעבר ישובי העוטף, שגרמו לשריפות. על פי דיווחים לא רשמיים, פרצו היום 12 שריפות בעוטף עזה.

אם לא די בשריפות, שאינן חדשות וכמעט לא חלף יום שלא הופרחו בלונים מעזה לישראל, היום נחצה קו חדש, כאשר שני בלוני נפץ הופרחו מרצועת עזה והתפוצצו במועצה האזורית אשכול.

באופן רשמי, על פי דוברות כבאות והצלה דרום, בגזרת מועצה אזורית אשכול פרצו 5 שריפות ובגזרת מועצה אזורית שער הנגב שריפה נוספת של שדה חיטה.

 

צוותי כיבוי אש, קק"ל, רבש"צים, רט"ג וגרורים צבאיים, פעלו לכיבוי השריפות. לאחר חקירה שבוצעה ע"י חוקר שריפות מכבאות והצלה נתיבות ואשקלון, השריפות כולן נגרמו מבלוני תבערה.

אמש (שלישי) בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה ברצועת עזה לעבר שטח ישראל, צומצם מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד שישה מיילים ימיים עד להודעה חדשה.

בשעות אחר הצהרים, דווח ברשתות החברתיות של הפלסטינים, על תקיפת צה"ל מה שהוברר בהמשך כתאונת עבודה. ממעקב קבוצת "ביטחון שדה" עולה, כי תוך כדי הכנת בלוני נפץ, אירע פיצוץ. תצפיתן של חמאס ששמע פיצוץ וראה עשן, דיווח מיד למפקדו על "תקיפה". לאחר מספר דקות, כאשר אנשי הטרור הגיעו למקום, התברר כי מדובר במטען מאולתר שהיה אמור להיות מופרח לכיוון ישראל. המחבל שהכין את בלון הנפץ, נפגע מרסיס ברגלו.

דובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי, כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו "ענף הדייג ברצועת עזה הוא אחד מתחומי המסחר המובילים ברצועה. יש דגים טעימים יותר מאלו של עזה? לצערנו ולאור המשך שיגור בלוני התבערה מעזה לישראל - במטרה לשרוף את השדות - נאלצת מדינת ישראל לצמצם את מרחב הדיג. בכך פוגע הטרור שיוצא מעזה קודם כל בתושבי עזה. תושבי עזה, אל תתנו למנהיגי הטרור לגזול מכם את מה שאללה נתן לכם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום