"אירן תעשה משהו? טעות גדולה"

חילופי המסרים בין וושינגטון לטהרן נמשכים - באיום אמריקני: טראמפ הבהיר כי ארצו עוקבת אחרי צעדי אירן - "נראה מה יקרה איתם". מזכיר המדינה פומפאו חלק עם נאט"ו מידע על "האיומים המחריפים" של משטר רוחאני

חדשות בעולם 13.5.2019 | 21:51

יונתן זינדל, פלאש 90

טראמפ מגיב להתנהלות אירן באיום: נשיא ארה"ב התייחס הערב (שני) למתיחות מול טהרן והבהיר כי המעקב אחרי פעולות אירן נמשך. "נראה מה קורה עם אירן, אם הם יעשו כל דבר שהוא -  זו תהיה טעות גדולה", אמר טראמפ. עוד הצהיר כי ארה"ב נמצאת כיום "במצב מעולה". ממשל טראמפ עדכן הערב את ברית נאט"ו על האיומים הביטחוניים שנשקפים מצד אירן.

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו נפגש בבריסל עם בנות ברית אירופאיות ובכירים מנאט"ו. בראיין הוק, שליח ארה"ב המיוחד לנושא אירן, אמר הערב כי פומפאו חלק עם בנות הברית מידע על איומי אירן. לדבריו, "אירן היא איום הולך ומחריף, ועיתוי הביקור של פומפאו בדרכו לסוצ'י היה נכון ומתאים". פומפאו ייפגש בסוצ'י עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, והוא צפוי לדון גם איתם במתיחות החמורה מול טהרן.

פומפאו היה אמור לבקר היום במוסקווה אך ביטל את הגעתו ועצר בבריסל, ובהמשך מסעו יקדיש זמן לפגישות עם צמרת הנהגת רוסיה. "מזכיר המדינה רצה לחלוק מספר פרטים מאחורי הקלעים של הצהרותינו הפומביות", הוסיף השליח לנושא אירן. "אנו מאמינים שאירן צריכה לנסות מסלול של שיחות ולא איומים - הם בחרו באיומים וזה מהלך שגוי".

עוד ציין הוק כי פומפאו דן עם עמיתיו בבריסל גם בנוגע לדיווחים על מתקפות כלפי ספינות נפט. כשנשאל אם מזכיר המדינה מאשים את אירן במתקפות, השיב: "דנו במה שנראה כמו מתקפות על כלי שקט מסחריים. התבקשנו על ידי איחוד האמירויות לסייע בחקירה, ושמחנו מאוד לעשות זאת". הוק סירב להשיב אם הוא מאמין שלאירן יש תפקיד במתקפה.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום