דואר ישראל מסיים את 2018 עם הכנסות של כ-1.8 מיליארד שקל

הרווח הנקי השנתי הסתכם ב-17.5 מיליון שקל - גידול של 13.7% לעומת 2017 • לדברי דואר ישראל, עיקר הגידול ברווח הנקי נבע מהתייעלות תהליכית וצמצום שטחי נדל"ן

כלכלי 28.3.2019 | 13:38

מנכ"ל דואר ישראל | הדס פרוש, פלאש 90

חברת דואר ישראל מסיימת את שנת 2018 עם הכנסות של כ-1.838 מיליארד שקל, לעומת כ-1.807 מיליארד שקל בשנת 2017 - גידול של 1.7%. הרווח הנקי של החברה ב-2018 עמד על 17.5 מיליון שקל, לעומת 12.7 מיליון שקל בשנת 2017 - גידול של 13.7%.

לדברי דואר ישראל, עיקר הגידול ברווח הנקי נבע מהתייעלות תהליכית וצמצום שטחי נדל"ן, וזאת כחלק מאסטרטגיית החברה למימון פעילויות עתידיות ולשיפור השירות במהלך השנה.

הרווח התפעולי עמד בשנת 2018 על כ-47.2 מיליון שקל, לעומת כ-31 מיליון שקל ב-2017.

ה-EBITDA (רווח לפני הפחתות ומסים) עמד על 164 מיליון שקל בשנת 2018, מול 151 מיליון שקל בשנת 2017. שיעור ה-EBITDA מההכנסות עמד ב-2018 על 8.9%, לעומת 8.3% ב-2017.

החברה מסרה כי הכנסות הדואר מיבוא מחו"ל צמחו בשנת 2018 ב-35% לעומת 2017. עוד נמסר כי 65 מיליון חבילות במשקל 14,100 טון חולקו ב-2018, לעומת 61.3 מיליון חבילות במשקל 11,500 טון שחילקה חברת הדואר ב-2017. 

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, מסר עם פרסום הדוחות: "בשנת 2018 השלמנו את תוכנית ההבראה הארבע-שנתית, אשר באה לידי ביטוי בתהליך פרישה מורכב של כ-1,400 עובדים ובתוכנית התייעלות מסיבית, בה עמדה החברה בהצלחה, בשיתוף הנהלת החברה, ארגון העובדים, ההסתדרות והאוצר". 

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, מסר: "שנת 2018 עמדה בסימן גיבוש הכיוון האסטרטגי של דואר ישראל, תוך מיקוד במנועי הצמיחה העתידיים - תחום הסחר, מערך הריטייל ובנק הדואר, וזאת לצד השלמת תוכנית ההתייעלות והמשך ביצוע מהלכים לשיפור השירות".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום