"הפרה בוטה": סוריה ביקשה דיון דחוף במועצת הביטחון על הגולן

הנציגות הסורית לאו"ם ביקשה מנשיאות המועצה לקבוע דיון דחוף לאור הכוונה האמריקנית להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן. דיפלומטים אישרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי דיון כזה צפוי להתקיים. שלוש החלטות של מועצת הביטחון קראו בעבר לישראל לסגת מהרמה

מדיני 27.3.2019 | 07:01

אולם מועצת הביטחון של האו"ם | ויקיפדיה

סוריה פנתה למועצת הביטחון של האו"ם בבקשה לקיים דיון דחוף לאור הכוונה האמריקנית להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן - כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. ההחלטה של טראמפ הגיעה למרות החלטות של האו"ם הקרואות לנסיגתה של ישראל מהרמה.

במכתב שהגיע לידי סוכנות הידיעות, הנציגות הסורית לאו"ם מבקשת מנשיאות המועצה, שבה מכהנת צרפת, לקבוע דיון דחוף כדי "לדון במצב בגולן הסורי הכבוש וההפרות הבוטות האחרונות של ההחלטה הרלוונטית של מועצת הביטחון של האו"ם על ידי חברה קבועה". דיון שכזה עוד לא נקבע, אך דיפלומטים אמרו לסוכנות הידיעות שדיון צפוי להתקיים במועצה בנוגע לבקשה.

שלוש החלטות של מועצת הביטחון קראו בעבר לישראל לסגת מרמת הגולן, אשר מאז נכבש במלחמת ששת הימים לא זכה להכרה בינלאומית. ב-1981, אחרי החלת החוק הישראלי בגולן, אימצה מועצת הביטחון פה-אחד הצעה שקובעת כי המהלך בטל ומבוטל וללא השפעות חוקיות בינלאומיות. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי "מדיניות האו"ם לגבי רמת הגולן מתבססת על החלטות מועצת הביטחון, והמדיניות הזו לא השתנתה".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום