אחרי הגינוי האירופי: מועצת הביטחון דנה בריבונות ישראל בגולן

החברות במועצת הביטחון מתכנסות אחרי בקשתה של סוריה לקיים דיון דחוף על החלטתו של טראמפ בטענה שמדובר ב"הפרה בוטה". המדינות החברות באיחוד האירופי הבהירו מוקדם יותר כי "עמדתן לא השתנתה"

מדיני 27.3.2019 | 18:41

לע"מ

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת היום (רביעי) בנושא ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית ברמת הגולן, אחרי שסוריה ביקשה לקיים דיון דחוף בעקבות הכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

שלשום חתם טראמפ על צו בנושא כוונתו להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן בפגישה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן. בפתח ההצהרות המשותפות טראמפ הכריז כי ארצות הברית עומדת לצד ישראל ומצדדת בזכותה להגן על עצמה.

החלטתו התקבלה בניגוד לעמדת האו"ם, שבשנת 1981, אחרי סיפוח השטח שנכבש מידי הסורים, אימץ הצעה שקובעת כי המהלך הישראלי בטל ומבוטל. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי "מדיניות האו"ם לגבי רמת הגולן מתבססת על החלטות מועצת הביטחון, והמדיניות הזו לא השתנתה".

בפנייתה ביקשה הנציגות הסורית לנשיאות המועצה, שבה מכהנת צרפת, לקבוע דיון דחוף כדי "לדון במצב בגולן הסורי הכבוש וההפרות הבוטות האחרונות של ההחלטה הרלוונטית של מועצת הביטחון של האו"ם על ידי חברה קבועה".

מוקדם יותר פרסמה שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני הצהרה בשם 28 החברות באיחוד שבה בה היא מדגישה כי "עמדת האיחוד לגבי רמת הגולן לא השתנתה. בהתאם למשפט הבינלאומי ולהחלטות מועצת הביטחון 242 ו-497, האיחוד האירופי אינו מכיר בריבונות ישראלית על רמת הגולן הכבושה". מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה וערב הסעודית גינו בימים האחרונים אף הם את החלטתו של טראמפ.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום