צנחנים על אדמת גרמניה: צה"ל ידמה מלחמה בשיתוף צבאות זרים

בתרגיל, שיימשך עשרה ימים, ייקחו חלק צבאות גרמניה, ארה"ב ובריטניה. מטרת התרגיל היא בין היתר לחלוק מידע מבצעי, תורת לחימה ושיטות קרב, ולשפר את הקשר בין הצבאות ולהעלות את איכות האימונים במסגרת אימוני צבאות נאט"ו

חרבות ברזל 13.3.2019 | 18:13

מאות לוחמים מגדוד הסיור של חטיבת הצנחנים יטוסו לגרמניה להשתתף בתרגיל מלחמה רחב היקף שיימשך למעלה מעשרה ימים. התרגיל, ראשון מסוגו מבחינת צה"ל על אדמת גרמניה בשיתוף צבאות גרמניה, ארצות הברית ובריטניה, נועד לחלוק מידע מבצעי, תורת לחימה ושיטות קרב, לשפר את הקשר בין הצבאות ולהעלות את איכות האימונים במסגרת אימוני צבאות נאט"ו. יצוין, כי על התרגיל ישקיפו חברות נוספות בנאט"ו אך לא ייקחו בו חלק פעיל.

בחודשים האחרונים התקיימו בגרמניה מספר מפגשים של נציגי צה"ל, בהם קצינים של חטיבת הצנחנים, עם קציני הצבא הגרמני, הבריטי והאמריקאי במסגרת תרגיל שמכונה: ALLied spirit. הצדדים תאמו את דרכי הפעולה בתחומים שונים בהם לחימה יבשתית, לוגיסטיקה, רפואה וקשר.

תרגיל ה-Swift Response באירופה (צילום: דובר צה"ל)

קציני צה"ל הציעו שיטות ונוצר שיח מבצעי סביב המענה של קציני הצנחנים לפתרון הלחימה בשטחים פתוחים וסגורים בהם לחימה בשטח בנוי, פינוי פצועים וקשר עם חיל האוויר ומודיעין. במסגרת התרגיל, ייקחו הלוחמים חלק בפעילות על כלים ממוכנים של צבאות נאט"ו.

כבר בשלב התיאום, הביעו קצינים גרמנים פליאה והערכה על היצירתיות, האומץ ואיכות שיטות הפעולה של צה"ל במסגרת ההתמודדות עם האיומים השונים. קצינים בזרוע היבשה הסבירו כי מטרת אימון מסוג זה היא לעלות את רמת המסוגלות של צה"ל במלחמה נגד יעדים רחוקים תחת ניתוק לוגיסטי מוחלט מהבסיסים.

לוחמי הצנחנים נחתו בתרגיל המשותף על אדמת פולין (צילום: דובר צה"ל)

עוד הסבירו הקצינים כי בשנים האחרונות, בהנחיה מפורשת של הרמטכ"ל לשעבר רא"ל גדי איזנקוט, הוגברו שיתופי הפעולה והאימונים של צה"ל עם צבאות זרים כדי לחזק קשרים צבאיים ומדיניים.

אי אפשר לחמוק מההיסטוריה של העם היהודי על אדמת גרמניה, לכן גורמים שנחשפו למפגשים המקצועיים סיפרו כי הייתה התרגשות בשני הצדדים במסגרת קבלת הפנים הראשונה בבסיס צבאי על אדמת גרמניה בו התנוססו דגלי מדינת ישראל.

"יש לזה הרבה משמעות מבחינתנו. עבור חלק מהמפקדים בצה"ל וחלק מהלוחמים, שהם נכדים וצאצאים לניצולי שואה, זה עניין של סגירת מעגל אך גם כבוד גדול ודוגמה לשיתוף פעולה בין המדינות השונות לישראל. אנחנו נלמד אבל גם לומדים מאתנו", ציין גורם. יצוין, כי לוחמי הצנחנים צפויים לבקר אחרי התרגיל הגדול במחנות השמדה ואנדרטאות לזכר היהודים שנרצחו בשואה.

מעמד סיום התרגיל המשותף בפולין (צילום: דובר צה"ל)

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום