בית הדין לעבודה פסק לטובת הרכבת: הנהגים יעבדו יותר בכל משמרת

הרכבת תוכל להפעיל את סידור העבודה החדש של נהגי הקטרים כבר מחרתיים לפי פסיקת בית הדין האזורי לעבודה הערב • לפי הסידור החדש יצטרך כל נהג להפעיל קטר במשך ארבע שעות המשמרת, במקום שלוש וחצי כיום

רכב ותחבורה 3.3.2019 | 19:13

הדס פרוש, פלאש 90

הרכבת תוכל להפעיל את סידור העבודה החדש של נהגי הקטרים, כבר מחרתיים, כך פסק הערב (א') בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב. השופטת אסנת רובוביץ-ברכש קיבלה את טענות הנהלת רכבת ישראל כי 'נוהג', שהתקבע במשך שנים, אינו מחייב את החברה. לפי הסידור החדש יצטרך כל נהג להפעיל קטר במשך ארבע שעות המשמרת, במקום שלוש וחצי כיום. תגובת הנהגים היתה הודעה על מחלה של 10% מכלל נהגי החברה, שהביאה לשיבושים קשים בפעילות הרכבות לפני כשבועיים. הנהגים החלימו במהירות, מיד לאחר שהתערב במשבר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן.

עם זאת, גם הנהלת הרכבת נדרשה להתפשר. סידור העבודה המוצע הותיר 22 נהגים ללא עבודה שוטפת, כהכנה להרחבת השירות בעתיד, וכך פגע במשכורתם. לפי החלטת בית דין לעבודה, רק 12 נהגים יהיו ב"יתירות", ויעסקו בהדרכה.

בועד העובדים מיהרו להרגיע ולמסור כי הנהגים מקבלים את הכרעת בית הדין ויעבדו לפי הסידור החדש. עם זאת, העיצומים עליהם הכריזו בועד ביום חמישי יימשכו לעת עתה. העיצומים כוללים כ-1500 עובדים, וכוללים הפסקה של קורסים והכשרות, פגיעה באספקת החלפים ובטיפול בציוד במוסך באר-שבע, שביתה של נהגי מכוניות ושל עובדים בבניין ההנהלה בלוד. הסיבה הרשמית לעיצומים היא לא סידור העבודה החדש, אלא ביטול תקנים ופיטורים ברכבת.

בתום הדיון בבית הדין לעבודה הערב, שני הצדדים הכריזו על נצחונם. מהנהלת הרכבת נמסר כי "הנהלת רכבת ישראל קוראת לועד העובדים ולהסתדרות לגלות אחריות לעתידה של הרכבת ולשלב ידיים עם ההנהלה לטובת ציבור הנוסעים אזרחי ישראל."

מועד העובדים נמסר: "ניצחון לעובדי הרכבת וההסתדרות בביה"ד. הנהלת הרכבת תוציא סידור עבודה חדש לנהגים.לא פחות ממדהימה היא הודעת ההנהלה המסולפת על החלטת ביה"ד. בהחלטה כתוב שחור על גבי לבן שבקשת הוועד התקבלה באופן חלקי. לאור העובדה שהסידור החדש יאפשר עבודה תוך שמירה על בטיחות הנוסעים והנהגים, נהגי הקטר יעבדו לפיו בהתאם להחלטת בית הדין".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום