נתניהו במאמצים לאיחוד גוש הימין

ראש הממשלה ימסור הערב הצהרה לתקשורת. משעות הבוקר הוא מקיים התייעצויות פוליטיות על מנת לייצר חיבורים פוליטיים לחיזוק גוש הימין. לרה"מ שעות ספורות לייצר איחוד עד למועד הגשת הרשימות הסופית

פוליטי 21.2.2019 | 16:01

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

על רקע האיחוד בין בני גנץ ליאיר לפיד והמגעים לחיבור בין מפלגת העבודה ומרצ, ימסור הערב (20:30) ראש הממשלה הודעה לתקשורת. במקביל, הוא ממשיך במאמצים של הרגע האחרון כדי לאחד את גוש הימין ומקיים התייעצויות פוליטיות. ח"כ אלי בן דהן מהבית היהודי ישובץ במקום ה-28 ברשימת הליכוד. 

לנתניהו יש שעות ספורות כדי להגיע להישג עד לסגירת מועד הגשת הרשימות הסופיות לכנסת. ראש הממשלה מקיים מרתון של שיחות ופגישות ועושה מאמץ לאיחוד כוחות, על אף הקושי הפרוצדורלי.

נתניהו עמד מאחורי האיחוד בין הבית היהודי ומפלגת הימין הקיצוני עוצמה יהודית. רה"מ סיכם עם הבית היהודי-האיחוד הלאומי - שריון נציג במקום ה-28 בליכוד ו"שני תפקידי שרים משמעותיים". עוד סוכם כי המפלגות לא יתקפו אחת את השנייה‎, למרות זאת הכריזו שתי המפלגות: "ניפרד אחרי הבחירות"‎.

במפלגת העבודה דנו היום ברצינות בקריאה של יו"ר מרצ לאיחוד בין מפלגות השמאל. בכירי המפלגה תמכו בריצה משותפת, אך היו"ר אבי גבאי עדיין מסתייג מהרעיון. בתום הישיבה התקשר גבאי לזנדברג ואמר לה שעל פי בדיקות שעשו, איחוד לא מוסיף מנדטים למפלגה, אך הבטיח לבצע בדיקה נוספת.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום