השם לאיחוד גנץ-לפיד: "כחול לבן"

פרטי ההסכם נחשפים: 13 שריונים ללפיד ב-30 המקומות הראשונים, 12 לגנץ, 4 ליעלון ואחד לאשכנזי. הארבעה יצהירו בהמשך הדרך שלא יישבו בממשלת נתניהו גם לפני שימוע: כך יחלקו ביניהם את התיקים

פוליטי 21.2.2019 | 13:49

יונתן זינדל, פלאש 90

 

כך תיראה הרוטציה של האיחוד במרכז: מפרטי ההסכם בין חוסן לישראל ליש עתיד, שהחליטו לרוץ יחד, עולה כי לפיד יקבל 13 שיבוצים ב-30 המקומות הראשונים. גנץ, לעומתו יקבל 12 מקומות, יעלון (תל"ם) יקבל ארבעה מקומות ומקום נוסף ב-30 הראשונים יישמר לגבי אשכנזי, שאמור להיות משובץ במקום הרביעי. הארבעה ימסרו הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת בשעה 20:00 - כשעתיים לפני המועד האחרון להגשת הרשימות.

מנהיגי המפלגה החדשה טרם הודיעו אילו נציגים עלולים להידחק למקומות לא ריאליים. הארבעה יצהירו בהמשך הדרך שלא יישבו בממשלת נתניהו גם לפני שימוע - ויפרסמו מצע תוך 15 יום. השם שיינתן לרשימה החדשה הוא "כחול לבן".

לפי ההסכם הפנימי, עד לנובמבר 2021 גנץ ישמש כראש הממשלה, לפיד כשר החוץ ויעלון כשר הביטחון. לאחר הרוטציה, לפיד ישמש כראש הממשלה - וגנץ יעבור לתיק הביטחון.

בתום משא ומתן שנמשך אל תוך הלילה - ראשי המפלגות חוסן לישראל, יש עתיד ותל"ם הודיעו הבוקר על איחוד. במסגרת ההסכם שהתגבש בין גנץ ולפיד, הוחלט על ריצה משותפת עם הסכם על רוטציה בין השניים. בנוסף, גבי אשכנזי יצורף למפלגה המאוחדת והוא ימוקם במקום הרביעי.

"מתוך אחריות לאומית, החליטו בני גנץ, יאיר לפיד ובוגי יעלון על הקמת רשימה מאוחדת שתהווה את מפלגת השלטון החדשה של ישראל", נמסר בהודעה שפורסמה אחרי החתימה על ההסכם. "מפלגת השלטון החדשה תעמיד נבחרת מנהיגים ביטחונית וחברתית חדשה שתבטיח את בטחון המדינה, ותחבר מחדש את חלקי העם ואת החברה הישראלית המשוסעת".

בהודעה נכתבו גם חלק מפרטי ההסכם: "סוכם על ריצה משותפת לראשות הממשלה בהסכם רוטציה. בני גנץ יהיה הראשון בהסכם ויאיר לפיד יחליפו לאחר כשנתיים וחצי. מתוך הכרה בחשיבות הרגע והמשימה הלאומית החליט גם רב אלוף (במיל') גבי אשכנזי להצטרף למפלגה החדשה. ראשי המפלגה ימסרו הודעה מיוחדת בהמשך היום". 

הבוקר פרסם לפיד בעמוד האינסטרגם שלו תמונה ראשונה של כל הרביעייה ביחד והוסיף את הכיתוב: "מאוחדים. כך נראית אחריות לאומית. כי הגיע הזמן לשנות". גם גנץ פרסם את התמונה בעמוד הפייסבוק שלו והוסיף את הכיתוב: "מאוחדים. יאיר, בוגי, גבי. בשבילנו ישראל לפני הכל".

בליכוד הגיבו לאיחוד בין המפלגות וטענו שיקימו ממשלת שמאל: "הבחירה ברורה: זו או ממשלת שמאל של לפיד-גנץ בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין בראשות נתניהו".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום