ליאון מציג: ארבעת אלפים יחידות דיור חדשות בירושלים

כשלושה חודשים לאחר שנבחר, מציג ראש העיר ירושלים משה ליאון את מימוש קמפיין הבחירות שלו • ביממה האחרונה אושרו בוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים למעלה מ-4,400 יחידות דיור בירושלים • בנוסף, אושרו 23,576 מטרים של שטחי תעסוקה, ולמעלה מ-4,000 מ"ר של שטחי מסחר.

חדשות בארץ 20.2.2019 | 18:22

אזור המסחר החדש | הדמיה, עירית ירושלים

רבעון אחד בלבד אחרי שנבחר לראשות העיר ירושלים, מציג ראש העיר משה ליאון את תחילת המהפך בדיור שהבטיח במהלך קמפיין הבחירות שלו.

ביממה האחרונה אושרו בוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים בראשותו של יו"ר הוועדה אליעזר ראוכברגר, למעלה מ-4,400 יחידות דיור שאמורות להיבנות בירושלים. בנוסף לכך אושרו 23,576 מטרים של שטחי תעסוקה, ולמעלה מ-4,000 מ"ר של שטחי מסחר

אזורי המסחר והתעסוקה שאושרו, נמצאים בעטרות. על פי התחזיות, איזור התעשיה בעטרות אמור להתפתח משמעותית בשנים הקרובות, זאת במטרה לאכלס בבירה כמה שיותר משרדים ויצירת פתרונות ראויים לתעסוקה.

יחידות הדיור שאושרו הן בכל שכונות ירושלים, כך למשל בשכונת גילה אושרו 464 יחידות דיור בכניסה הצפון מזרחית של השכונה. בשכונת פת אושרו 133 יחידות דיור בשיטת פינוי בינוי ברחוב ברל לוקר, זאת במקום 24 יחידות דיור הקיימות כיום.

בקריית יובל אושרו 480 יחידות דיור, במקום 138 הקיימות כיום ברחוב הנטקה, בקריית מנחם אושרו 375 יחידות דיור, הכוללות גם חזית מסחרית, ושטחי ציבור פתוחים.

גם השכונות הערביות לא נזנחות: בשכונת שועפט אושרו 96 יחידות דיור בסך הכל, הכוללות בניין מגורים חדש, עוד שני בניינים לאורך הציר של הרכבת הקלה, ועוד בנין מגורים עם קומת מסחר. שכונת בית חנינא זוכה אף היא ל-56 יחידות דיור חדשות, המדובר הוא בהקמת 3 בניינים חדשים שבכל אחד מהם יש 9 קומות.

בשכונת עמק היובל אמורות להיבנות 215 יחידות דיור חדשות, בשכונת קטמון 316 יחידות דיור חדשות. בנוסף לכך יש את פרויקט חוות הנוער הציוני, שאושר יחד עם משרד האוצר וש-70% מהדירות יהיו במסגרת מחיר למשתכן.

שכונת מורדות ארנונה בירושלים מסתמנת ככזו שזוכה נכון לעכשיו להכי הרבה יחידות דיור, עם 2,300 יחידות דיור חדשות, כאשר בעירייה מבטיחים כי 400 מתוכן יימכרו במסגרת 'מחיר למשתכן'.

כאמור, גם תחום התעסוקה לא נפקד, ובמתחם הרכב הצפוני בכניסה לעיר אושרו 2,750 מ"ר לתעסוקה ו- 1,500 מ"ר למסחר. בשכונת עטרות אושרו הקמת בניינים בני שמונה קומות מעל הקרקע, כאשר קומת הקרע תיועד לשימוש מסחרי ותחנות דלק, שבע הקומות העליונות יהיו לשימוש משרדי, ועוד 3 קומות חניון תת קרקעיות. בסך הכל אושרו 2,518 מ"ר עבור מסחר ו- 20,826 המיועדים לשטחי תעסוקה.

חבר מועצת העיר ירושלים יונתן יוסף אומר ל'ביזנעס' לאחר ההודעה על אישור יחידות הדיור: "שמחים ומאושרים עם תחילתו של פרק חשוב בהוספת יחידות דיור חשובות לבירה, במהלך השנים הקרובות אני מבטיח כי יהיו עוד 100,000 יחידות דיור בירושלים", אומר יוסף ל'ביזנעס'.

ראש העיר משה ליאון אמר עם פרסום ההודעה, כי זוהי בשורה מרגשת עבורו ועבור הזוגות הצעירים בעיר ירושלים. "אנו נגדיל את היצע הדירות ונחזיר את צעירי העיר הביתה. זהו רק קצה הקרחון, בקרוב קו הרקיע של ירושלים יתמלא בעגורנים", אומר ליאון.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום