עוה"ד העלו הצעות לשיפור: בתוך שבועיים הטאבו השתנה

הממונה על המרשם ומנהל אגף רישום והסדר מקרקעין (הטאבו), עו"ד שלומי הייזלר, פרסם שש הנחיות חדשות עם הקלות בירוקרטיות שונות • זאת, בעקבות הצעות לשיפור שהציעו עורכי דין ורואי חשבון בכירים במסגרת שולחן עגול בכנס doing business שהתקיים לפני כשבועיים

חדשות בארץ 19.2.2019 | 10:14

פורום ושולחנות עגולים. רוני חזקיהו בכנס מול רו"ח ועו"ד | צילום: משרד המשפטים

בשנים האחרונות פועל משרד המשפטים באופן אינטנסיבי כדי לקדם מהלכים לצמצום בירוקרטיה וטיוב רגולציה, שמטרתם לשפר את הסביבה העסקית ולקדם אקלים תומך צמיחה כלכלית במשק. פעילות המשרד מתבצעת במסגרת הוועדה הממשלתית לשיפור הסביבה העסקית, בראשות החשב הכללי, רוני חזקיהו.

כחלק מהפעילות בתחום זה, קיים משרד המשפטים לפני כשבועיים כנס משותף יחד עם החשב הכללי במשרד האוצר ורשות המסים, שבו השתתפו עורכי דין ורואי חשבון בכירים, כדי לקיים דיון פתוח בין הממשלה לבין גורמי העניין הרלוונטיים "בשטח" ביחס לצעדים שונים שניתן לקדם כדי להביא לשיפור הסביבה העסקית בישראל.

בעקבות הצעות והערות שעלו מצד עורכי הדין העובדים באופן שוטף מול הטאבו, החליט עו"ד הייזלר לבצע מהלך מהיר לעדכון הנחיות ופרסום הנחיות חדשות שיקלו את הבירוקרטיה בתחום רישום הבתים המשותפים:

מעתה מתייתר הצורך בחתימה על תשריט הבית המשותף (בכפוף לאישור רישום המסים על גבי הבקשה).

רישום ההצמדות במסגרת בקשה לרישום או  תיקון בית משותף יהיה בטבלת התשריט בלבד, ולא בתקנון הבית המשותף.

יוארך לשנה משך תוקפו של התשריט המוגש לצורך רישום או תיקון בית משותף. ככל שנדרשה חתימת הוועדה התכנונית על התשריט, תחל השנה ממועד חתימת הוועדה על התשריט.

במקרים בהם לא השתנו בעלי הדירות בבית המשותף בין מועד רישום הערת האזהרה לטובת היזם ובין מועד תיקון צו רישום הבית המשותף בעת רישום תמ"א 38 שלב א' יהא רשאי מגיש התיק שלא לצרף ייפויי כוח לבקשתו ולהפנות לייפוי הכוח מכוחם נרשמה הערת האזהרה כאמור.

במקרים חריגים ניתן יהיה להגיש את הסכמת מוטב הערת האזהרה חלף תצהיר ייחוד הערות אזהרה בעת הגשת בקשה לרישום בית משותף.

כמו"כ, ניתנו הוראות חדשות בנוגע לקבלת הסכמות להרחבת דירה ומשלוח הודעות.

מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור מסרה, כי "שיתוף הפעולה עם החשב הכללי, מר רוני חזקיהו, מייצר מעטפת מקצועית וארגונית לשיח מתמשך עם השחקנים השונים בסביבה העסקית. אני מברכת על התוצרים שעולים משיחות אלה, ובעיקר על היעילות והמהירות שבה מבצע הטאבו צעדים לצמצום הבירוקרטיה בעקבות תובנות שעלו רק לפני כשבועיים מהשיח עם עורכי הדין ורואי החשבון. אנחנו מאמינים מאוד בלמידה מהשטח ובחיזוק הקשר עם המגזר העסקי, ובטוחים ששיתוף הפעולה הזה יסייע להמשיך ולשפר את הסביבה העסקית. זו גם ההזדמנות להודות לעורכי הדין ורואי החשבון שמסייעים לנו ללמוד ולהשתפר".

עו"ד שלומי הייזלר, הממונה על המרשם ומנהל אגף רישום הסדר מקרקעין בירך אף הוא על הצעד. "המגמות השונות בתחום הדיור, ובעיקר ציפוף הערים, הבנייה לגובה וההתחדשות העירונית, הביאו לגידול עצום ברישום בתים משותפים בטאבו, ועל פי כל התחזיות מגמה זו רק תלך ותגבר. משרד המשפטים עוסק בימים אלו ביצירת מענה מקיף שיתמוך בתהליכים אלו ויאפשר רישום מהיר של מתחמי דיור. בינתיים, למדנו מהשיח עם עורכי הדין על חסמים בירוקרטיים שונים שניתן היה להתמודד עמם במהירות באמצעות קביעת נהלים שיקלו על ההליך הבירוקרטי. במהלך הימים האחרונים פרסמנו 6 נהלים שעניינם הפחתת הדרישות הבירוקרטיות בתהליכי העבודה מול האגף לרישום והסדר מקרקעין ומול גופי מדינה נוספים. בימים אלו אנו בוחנים אפשרויות לשיפורים נוספים ומתכוונים להוציא הנחיות נוספות כדי להמשיך להקל על הציבור ולסייע בייעול המשק".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום