פיגוע תופת באיראן: 27 אנשי משמרות המהפכה נהרגו סמוך לפקיסט

מתקפת טרור בדרום-מזרח איראן: 27 מלוחמי יחידת העילית נהרגו ו-10 נפצעו, ארגון ששייך למחתרת הסונית לקח אחריות. ארה"ב הטילה עוד סנקציות וחשפה: קצינה לשעבר בחיל האוויר סייעה לאיראן במתקפות סייבר וריגול. באיראן מאשימים את מדינות אירופה

חדשות בעולם 14.2.2019 | 01:16

אבו עלי אקספרס

לפחות 27 אנשי משמרות המהפכה של אירן נהרגו ועשרה נוספים נפצעו הערב (רביעי) בפיגוע התאבדות בדרום-מזרח המדינה. לפי דיווח בסוכנות הידיעות FARS, המתקפה כוונה נגד אוטובוס שהסיע את החיילים, ונהרס כליל. בתיעוד מהזירה ניתן לראות שלוליות דם ושברי זכוכית בכביש המהיר שבו בוצע הפיגוע.

עוד דווח כי מבצעי הפיגוע עשו זאת כ"נקמה על השתתפות ההמונים האיראנים בחגיגות ה-40 למהפכה האיסלאמית ולרגל ועידת ורשה".

במשמרות המהפכה מסרו בהודעה כי מכונית תופת התפוצצה סמוך לאוטובוס בכביש המחבר בין הערים זהדאן וקדש, אזור נפיץ סמוך לגבול עם פקיסטן שבו פועלים אנשי מיליציות ומבריחי סמים. עוד דווח בתקשורת האיראנית כי ארגון "צבא הצדק" של המחתרת הסונית הקיצונית, שכבר ביצעה כמה פיגועים באזור הזה בשנים האחרונות, נטל אחריות לפיגוע.

דובר משרד החוץ של איראן, בהראם קאסמי, אמר היום כי איראן תנקום על פיגוע התאבדות נגד משמרות המהפכה, שהביא למותם של 20 איש לפחות – כך דווח בסוגנות הידיעות פארס. "ההקרבה של הצבא והאינטליגנציה של בני העם האיראני ינקמו בדם הקדושים שנהרגו באירוע הזה", אמר קאסמי.

זו אחת המתקפות הקטלניות ביותר נגד משמרות המהפכה אי-פעם. בחודש ספטמבר האחרון נהרגו 25 בני אדם, תריסר מהם אנשי משמרות המהפכה, במתקפת ירי במצעד צבאי בדרום-מערב איראן. בטלוויזיה הממלכתית דווח כי עוד 60 איש נפצעו במצעד לציון תחילת המלחמה עם עיראק שהתקיים בעיר אהוואז שבמחוז חוזיסתאן ובמקומות אחרים ברחבי איראן. בין ההרוגים אנשי משמרות המהפכה וכן נשים וילדים.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום