ניצב הלוי תקף את המשטרה בטקס פרישתו: "אין גיבוי ואין פרגון"

בטקס הפרידה שלו מהמשטרה והעברת הפיקוד על המחוז, כיוון הניצב את הדברים בין היתר נגד המפכ"ל היוצא אלשיך. לדבריו, "בשנים האחרונות למדתי דברים שונים מהעולם שאני מכיר, בו מתבצעת רדיפה לא מבוקרת"

חדשות בארץ 7.2.2019 | 12:50

יונתן זינדל, פלאש 90

מפקד מחוז ירושלים היוצא, ניצב יורם הלוי, תקף היום (חמישי) את פיקוד המשטרה בטקס החלפת הפיקוד. "כלוחם צעיר בימ"מ שאבתי השראה מהמפקדים. הבטנו בהם בהערכה וידענו שיש על מי לסמוך שיוביל אותנו גם כשהאתגרים היו קשיים ומורכבים. את ההשראה קיבלנו מאותם מפקדים שידעו גיבוי ואחריות מהי. בשנים האחרונות למדתי דברים אחרים", אמר. "הערכים היום שונים מהעולם שאני מכיר. העולם נעדר גיבוי, פרגון ומתבצעת בו רדיפה לא מבוקרת".

את הדברים אמר ניצב הלוי בטקס הפרידה שלו והעברת הפיקוד על המחוז לניצב דורון ידיד, שכיהן כראש אגף התנועה, בכותל המערבי בירושלים. כמעט כל ניצבי המשטרה בהווה ובעבר הגיעו לטקס, אולם בלט בהיעדרו המפכ"ל היוצא רוני אלשיך, שדבריו של הלוי כוונו בין היתר נגדו.

 

הלוי מסיים היום 38 שנות שירות בצה"ל ובמשטרה, בצל החלטתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שלא לבחור בו לתפקיד המפכ"ל. "אין לי תכניות מיוחדות לאחר השחרור. אם ירצו אותי כמפכ"ל יקראו לי, ואם לא - זה גם בסדר", אמר השבוע.

"שירתתי תחילה כלוחם בחטיבת הצנחנים, ואחר כך ביחידות המובחרות עליהן פיקדתי במשטרה", סיפר הלוי על שירותו. "עשיתי הכי טוב את התפקידים, הייתי רוב הזמן בצללים, השתתפתי בכל המבצעים ובהרבה לוויות, יש לי רזומה שכולם יכולים לקנא בו. אני פורש עם הראש למעלה. אני לא הולך מאוכזב, אני מבין שהגעתי לקצה שבסוף צריך לבחור מי יעמוד בראש הארגון".

ניצב הלוי נחשב למועמד המוביל לתפקיד מפכ"ל המשטרה, אולם ארדן נמנע מלמנות אותו לתפקיד. גורמים במשטרה טענו בשנה האחרונה כי היה זה אלשיך שפעל נגד מינויו של הלוי לתפקיד המפכ"ל.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום