מקלב במתקפה נגד רון קובי: "נלחם בבריונות ובוולגריות"

לאחר ההכרזה של רון קובי, ראש עיריית טבריה, על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ביקר ח"כ אורי מקלב בעיר ותקף במילים קשות את קובי: "הוא בוחר בצורה מכוונת להגביר את הקוטביות"

חדשות בארץ 6.2.2019 | 14:04

יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הכרזתו של ראש עיריית טבריה רון קובי כי יפעיל תחבורה ציבורית בשבת בעיר, הגיע ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) להיפגש עם הנציגות החרדית והדתית בעיר, ולשמוע מהם על ההתמודדות עם ראש העיר רון קובי, שהחליט לשנות את פני העיר בשבתות וגרר שורת עימותים מול הציבור הדתי והחרדי בעיר.

"הייתה הרגשה כי ישנה בועה, וכי השבת צריכה חיזוק רק בעיר תל אביב", פתח מקלב בשיחתו עם הנציגים, "אך מתברר כי השבת צריכה חיזוק לא רק בתל אביב אלא בכל הארץ, שבת צריכה חיזוק כל הזמן".

"טבריה זה טבור הארץ, היא נמצאת בליבו של כל אחד ואחד, טבריה הייתה העיר שמאחדת, וראש העיר במקום לחזק את השורשיות הזו לוקח והורס זאת", תקף מקלב.

מקלב המשיך ותקף בחריפות כי "כולנו יודעים את מצבה הכלכלי של העיר, את הבעיות והצרכים, כעיר צפונית בפריפריה, אך ראש העיר במקום לדאוג לצרכי העיר, בוחר בצורה מכוונת להגביר את הקוטביות בין הציבורים השונים בעיר, במקום שיהיה עיר של אחדות הוא נלחם, הוא איש מועד, בבריונות ובוולגריות עד כדי חוסר שפיות, ישנו חוסר דת וחוסר דעת".

לדברי מקלב, "לא צריך ללכת אלפי שנים לאחור בכדי לראות כמה דאגו לכבודה של השבת, ראש עיר מתל אביב מאיר דיזינגוף, הבין שיש צורך לשמור את הצביון היהודי במרחב הציבורי בעיר. העיר טבריה מבחינה כלכלית צריכה להיות עיר של כולם, לצערנו ישנו ציבור רחוק שקל להסיט אותו עם טענות כי צריך תחבורה ציבורית בשבת בכדי שהציבור יוכל להגיע לבתי חולים וכדומה".

מקלב הוסיף לדבר על קדושת השבת, "אנחנו רואים מה קרה עם פתיחת המרכולים בתל אביב, משפחות שלמות סובלות כאשר האב נאלץ לעזוב את משפחתו בליל שבת בבית, לאחר שהוא יוצא לעבודה רק כדי להתמודד מול המרכולים הגדולים, יש להגביר את האור בעיר, להגביר את שיעורי התורה. אני קורא לכל הציבור להגיע לעיר ולהראות נוכחות, בתי המלון והעסקים בעיר יתנו שירות מותאם לציבור וכך בכוח האור נגרש את החושך".

פנינו לראש העיר רון קובי לקבל את תגובתו אך זו לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום