השליכו אבנים והציתו פחים: המשטרה תבקש להאריך מעצר המפגינים

בהפגנת יוצאי העדה האתיופית, בה השתתפו יותר מ-20 אלף איש, נעצרו 11 משתתפים שלפי החשד התפרעו בתום האירועים. המשטרה תבקש להאריך מעצר לתשעה מהם. "קומץ צעירים בחרו בדרך האלימות. התנהגותם הפרועה לא הצליחה להאפיל על הישגיה המרשימים של מחאה מכובדת"

חדשות בארץ 31.1.2019 | 12:24

תומר נויברג, פלאש 90

המשטרה מבקשת היום (חמישי) להאריך בשישה ימים את מעצרם של תשעה חשודים בני העדה האתיופית שהתפרעו אתמול על פי החשד בתום ההפגנה בתל אביב. המחאה החלה מצומת עזריאלי והמשיכה בתהלוכה עד לכיכר רבין, ולקראת סיומה החלו כמה עשרות צעירים להתפרע, להשליך אבנים ובקבוקים על שוטרים ולהצית פחים.

המחאה פרצה בעקבות מותו של יהודה ביאדגה, שנורה למוות החודש בידי שוטר בבת ים. השתתפו בהפגנה יותר מ-20 אלף איש, רובם יוצאי העדה האתיופית. בעימותים, נפצעו שישה שוטרים באורח קל ו-11 מפגינים נעצרו.

בסיום המחאה, אמר ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן כי "האמרה הערכית 'כן למחאה ולא לאלימות', באה היום לידי ביטוי בצורה מיטבית. אלפים מבני קהילת יוצאי אתיופיה הביעו את מחאתם באופן ממלכתי, מכובד ולגיטימי, עת שמאות שוטרות ושוטרים נפרסו בשטח ובצירים על מנת להבטיח את שלום הציבור והסדר הציבורי, בצד הכוונת התנועה".

עוד אמר כי "הדיאלוג הרצוף של פיקוד מחוז תל אביב עם מנהיגות הקהילה, הטביע את חותמו בניהול מחאה מסודרת ומכובדת. השוטרים עשו ככל יכולתם על מנת למזער ככל הניתן את הפגיעה בשגרת החיים. לצערנו, בתום ההפגנה קומץ צעירים בחרו בדרך האלימות והוונדליזם אך התנהגותם הפרועה לא הצליחה להאפיל על הישגיה המרשימים של מחאה מכובדת ועוצמתית של קהילה שלמה. משטרת ישראל תמשיך במהלכיה לחיזוק שיתוף הפעולה עם בני הקהילה האתיופית לטובת חיזוק האמון במשטרה".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום