נתניהו צפוי להשתתף בוועידה נגד איראן - ולשאת נאום תקיף

פקיד ישראלי בכיר אמר לחדשות 13 שישראל עדכנה באופן רשמי את ממשלת פולין ואת הממשל האמריקני על כוונתו של רה"מ להשתתף בכינוס. נתניהו יהיה אחד הנואמים המרכזיים

מדיני 28.1.2019 | 20:43

מתי שטרן, שגרירות ארה"ב בישראל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להשתתף בוועידה נגד איראן שתתקיים בוורשה שבפולין בעוד שבועיים. פקיד ישראלי בכיר אמר לחדשות 13 שישראל עדכנה את ממשלת פולין ואת הממשל האמריקני באופן רשמי על כוונתו של נתניהו להשתתף. 

בוועידה הזו צפויים להשתתף גם שרי חוץ ממדינות המפרץ - סעודיה, איחוד האמירויות, כווית ועומאן. נתניהו יהיה אחד הנואמים המרכזיים בוועידה וצפוי לשאת נאום חריף נגד איראן. מי שלא הוזמנו לוועידה הזו הם האיראנים וגם הפלסטינים. 

יוזם הוועידה, שר החוץ  האמריקני מייק פומפאו, הכריז לפני כמה שבועות שהיא תהיה ממוקדת באיום האיראני - אולם אז הדבר גרם לרוסיה ולסין להודיע כי יחרימו את הוועידה ולמעצמות אירופה להודיע כי ישלחו דרג נמוך מזה של שרי חוץ. מאז מנסים האמריקנים והפולנים להרגיע ולומר שהוועידה תעסוק בביטחון במזרח התיכון בכלל ולא דווקא באיראן. 

בין היתר, סגן השגרירה האמריקנית באו"ם, ג'ונתן כהן, אמר כי הוועידה לא נועדה להכפשת איראן. זאת לאחר ציוץ בטוויטר של שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, שקרא לוועידה "קרקס אנטי-איראני". כהן קרא לוועידה "מפגש לסיעור מוחות שנועד לשרטט תשתית ביטחונית רחבה יותר", והדגיש כי "זה לא פורום לדון בטיעוני הנגד להסכם הגרעין עם איראן". סגן השגרירה אמר כי למרות התנגדותה של ארה"ב להסכם, היא מכבדת את המדינות האחרות שהחליטו לתמוך בו, ואמר כי "הוועידה לא נועדה להכפיש או לתקוף את איראן".

מוורשה ייצא נתניהו למינכן להשתתף בוועידת הביטחון השנתית שם ומיד כשישוב לארץ יארח בירושלים פסגה עם ראשי הממשלה של הונגריה, פולין, סלובקיה וצ'כיה. 

החדשות 13

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום