נתניהו: מכירים במנהיגות החדשה בוונצואלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי ישראל מצטרפת לארה"ב ומכירה במנהיגות החדשה של וונצאולה • "אני מודיע היום שאנחנו מכירים במנהיגות החדשה בוונצואלה"

מדיני 27.1.2019 | 17:03

יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מצטרף לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והודיע כי ישראל מכירה בהנהגה החדשה בוונצאולה. המהלך התעכב עד כה בשל חשש במשרד החוץ שהכרה כזו יכולה לפגוע בקהילה היהודית במדינה. 

לדברי נתניהו: "ישראל מצטרפת היום לארה"ב, לקנדה, לרוב מדינות אמריקה הלטינית ולמדינות באירופה, ואני מודיע היום שאנחנו מכירים במנהיגות החדשה בוונצואלה".

כזכור, בסוף השבוע דווח כי המהפכה בוונצואלה עקובה מדם, על פי הדיווחים מהמדינה, לפחות 26 בני אדם נהרגו בעימותים שהחלו ביום שני. העימותים הוחרפו ביממה האחרונה, לאחר שהמנהיג שעומד בראשות המהפכה - חוואן גוואידו, הכריז על עצמו כנשיא הזמני של וונצואלה במקום ניקולס מדורו.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אתמול, כי "כל האופציות מונחות על השולחן" ובכך רמז לדברי הפרשנים לפעולה צבאית במקרה ומדורו ייפגע באויביו הפוליטיים. בתגובה להודעה האמריקנית, הזהיר בצהריים משרד החוץ של רוסיה את ארה"ב שלא לצאת לפעולה צבאית בוונצואלה, ואמר כי קראקס היא שותפה אסטרטגית של מוסקבה, "שותפה שבה תמכנו ונתמוך".

וונצואלה הייתה בעבר מדינה עשירה במיוחד בשל אוצרות הנפט הגדולים שלה, אך תחת שלטון השמאל של הוגו צ'אבס ואחריו ניקולס מדורו, הורע מאוד מצבה וכלכלתה קרסה לחלוטין, כשרבים במדינה רעבים ללחם, פשוטו כמשמעו.

הקהילה היהודית בוונצואלה סובלת רבות מהמצב הכלכלי ומהמחסור בתרופות לצד המחסור ביציבות ורבים מבני הקהילה עזבו את המדינה בשנים האחרונות.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום