החרמת הארכיון הגרעיני • החילוץ היה קשה; "הפעולה כמעט נגמרה אחרת"

פרטים חדשים על הפעולה הנועזת של המוסד לפני כשנה בלב טהרן: נתניהו ביקש - וקיבל - גיבוי מארה"ב למקרה שבו הפעולה תסתבך, דבר שכמעט קרה בפועל מאחר וחילוץ הסוכנים היה קשה ומורכב • "הפעולה כמעט ונגמרה אחרת"

חרבות ברזל 15.1.2019 | 23:33

אילוסטרציה | אביר סולטן, פלאש 90

שנה אחרי שהתרחשה ושמונה חודשים לאחר שנחשפה, עדיין רב הנסתר על הגלוי בכל מה שקשור לפעולת החרמת הארכיון הגרעיני של איראן בלב טהרן. למרות זאת, פרטים שונים המתפרסמים מעת לעת שופכים אור חדש על הפעולה הנועזת.

העיתונאי ניר דבורי חשף הערב בחברת החדשות כי המבצע יצא לפועל לאחר פגישה בין הנשיא דונלד טראמפ לנתניהו בדאבוס שבשווייץ, שם סיפר ראש הממשלה לנשיא על התוכנית המיועדת.

ע"פ דבורי, הסיבה לחשיפת התוכנית הייתה הצורך של ישראל התמיכה וגיבוי מארה"ב, במידה שתזדקק לסיוע בהיחלצות מהמשימה המסוכנת והמורכבת.

דבורי חשף עוד כי למעשה הגיבוי כמעט ונדרש בשטח מאחר וחילוץ כוח המוסד היה קשה ומורכב, ולקח זמן רב. "הפעולה כמעט ונגמרה אחרת", כך בדיווח.

פלאש 90

כזכור, במהלך טקס הפרידה מהרמטכ"ל אייזנקוט הזכיר נתניהו שוב את הפעולה בלב טהרן ואמר: "היינו צריכים לנקב את השקרים של איראן, היא משקרת כל הזמן. היא שיקרה ביחס להסכם הגרעין, וחשפנו זאת עם הוצאת ארכיון הגרעין הסודי מטהראן".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום