זו מתנת הפרידה שנתניהו קיבל מאיזנקוט

צה"ל נפרד היום מהרמטכ"ל ה-21 גדי איזנקוט ומינה את רב-אלוף אביב כוכבי לרמטכ"ל ה-22. רגע לפני הפרידה, העניק אינקוט מתנה מיוחדת לראש הממשלה נתניהו

חרבות ברזל 15.1.2019 | 18:46

אריאל חרמוני, משרד הביטחון

טקסים רבים נערכו לאורך כל היום לרגל החלפת ראש המטה הכללי של צה"ל, עם סיום כהונתו של גדי איזנקוט ומינויו של אביב כוכבי. רגע לפני הסיום, העניק איזנקוט מתנה ייחודית לראש הממשלה בנימין נתניהו.

הרמטכ"ל היוצא, גדי איזנקוט, העניק לראש הממשלהו חלק מהקידוח ששימש לאיתור מנהרה במבצע "מגן צפוני" לחשיפת מנהרות חיזבאללה בגבול הצפון.

באירוע הרמת כוסית  אמר ראש הממשלה נתניהו כי "כל דור של מפקדים, של אלופים ושל רמטכ"לים עומס על כתפיו את האחריות הכבירה להמשיך את הנס ולהבטיח שהוא עוד יגדל ויגבה. אנחנו עשינו את זה יחד, גדי, ב-4 השנים ומה שתיארת הוא מדויק. זה לא שלא היו רעשי רקע וזה לא שלא היו לחצים, אבל בדיונים ישירים ואפילו בלי דיונים, אני חושב שקיבלנו את ההחלטות הענייניות שמטרתן לשמר את הנס ולהבטיח את קיום ביטחון המדינה, ואני רוצה להודות לך על כך".

איזנקוט נפרד ואמר: "אני רוצה להודות לך פעם נוספת ראש הממשלה ושר הביטחון על שירות משותף, על דיונים ועל קבלת החלטות מיטביות במציאות לא פשוטה. בלא מעט דיונים אני אמרתי שאני ממליץ את ההמלצות שהן לטובת ביטחון מדינת ישראל. אני יודע פחות לשקלל את האווירה הציבורית, אני לא משקלל בכלל שיקולים פוליטיים, ומצאתי בכל ההחלטות שלך החלטות ממלכתיות, מקצועיות וענייניות שתרמו לביטחון מדינת ישראל ויצרו לי כרמטכ"ל תנאים טובים יותר לבצע את המשימה ואני רוצה להודות לך על כך".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום