פורום ה-15 מצטרפים למאבק נגד הגדלת תקציבי המועצות הדתיות

בהתכנסות ראשונה מאז הבחירות המקומיות, הכריזו ראשי הערים העצמאיות כי הם מצטרפים למאבק מרכז השלטון המקומי נגד התוספת התקציבית למועצות הדתיות • מדובר בתוספת תקציבית של 20% בשנת 2019

כלכלי 13.1.2019 | 10:00

מבנה מועצה דתית. אילוסטרציה | צילום: המשרד לשירותי דת

נלחמים במועצות הדתיות: 15 ראשי הערים העצמאיות, המאוגדים תחת 'פורום ה-15' התכנסו בסוף השבוע האחרון למפגש הראשון בקדנציה הנוכחית – והכריזו מלחמה בתוספת התקציבית לצרכי דת.

בהודעת הפורום נכתב כי לאחר שערכו חברי הפורום היכרות עם ראשי הערים החדשים (6 במספר), התבצעה סקירה על פעילות הפורום, וכן סוכמו היעדים של הפורום לשנה הקרובה.

בין היתר, החליטו חברי הפורום לקדם חוק עיריות חדש ומודרני שיבטל את פקודת העיריות מתקופת המנדט הבריטי, וכן חוק להקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות בדומה למקובל בעולם בכל הקשור לניהול מושכל של מערכת התחבורה.

לצד זאת, החליטו ראשי הערים החברים בפורום ה-15, כי הם מצטרפים למאבק עליו הכריז לאחרונה השלטון המקומי נגד התוספת התקציבית למועצות הדתיות (20%) בשנת 2019, אותה מגדירים במרכז "מוגזמת", וכי חברי הפורום יעניקו גיבוי מלא למאבק.

בהחלטתם הדגישו ראשי הערים כי "לא יתכן שהממשלה תטיל על העיריות חובה להגדיל באבחת חרב את תקציב המועצות הדתיות ב-20 אחוזים ביחס לשנת 2018, והכל על חשבון הארנונה של תושבי הערים, שעה שתקציבי התשתיות, החינוך, הרווחה והתרבות העירוניים אינם זוכים לגידול משמעותי, וחלקם אף מקוצץ". עוד נמסר מטעמם, כי "בכוונת פורום ה-15 להצטרף למאבק באופן מיידי, ולנקוט בכל צעדי המחאה עליהם יוחלט בימים הקרובים".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום