מחסור חמור בחמאה ברשתות המזון בישראל; בעיקר של תנובה

בחלק מהרשתות מדווחים גם על מחסור בחמאה של טרה ושל יצרניות קטנות יותר בכירים ברשתות ששוחחנו איתם ציינו כי הם מקבלים רק רבע מהכמות שהוזמנה

כלכלי 9.1.2019 | 16:41

pixabay

מחסור חמור בחמאה ברשתות המזון בישראל. מדובר במחסור בעיקר בחמאה של תנובה, המחלבה הגדולה בישראל, אולם בחלק מהרשתות מדווחים גם על מחסור בחמאה של טרה ושל יצרניות קטנות יותר.

המחסור החל כבר לפני כ-10 ימים במינימרקטים שכונתיים ובמכולות, ובימים האחרונים הוא התרחב גם לרשתות השיווק הגדולות יותר. בכירים ברשתות ששוחחנו איתם ציינו כי הם מקבלים רק רבע מהכמות שהוזמנה, וכי קיים מחסור בכל הרשת.

חמאה היא מוצר שמחירו נמצא בפיקוח ממשלתי, וחבילת חמאה במשקל 100 גרם נמכרת במחיר מפוקח לצרכן של 3.80 שקלים. נציין כי מדובר באחד המוצרים שתנובה ביקשה לייקר במסגרת העתירה שלה לבג"ץ נגד שר האוצר, זאת על רקע סירובו לחתום על צו שמאשר לייקר את מוצרי החלב המפוקחים בשיעור של 3.4%.

מנתוני סטורנקסט עולה כי מכירות שוק החמאה והמרגרינה במדף ב-2018 הסתכמו ב-320 מיליון שקל - גידול של כ-6% ביחס לשנה שקדמה לה. מדובר בקטגוריה שבה שולטת תנובה שאוחזת בנתח שוק של כ-55%. בנוסף נמכרת החמאה גם במעדנייה, אולם בהיקף זניח יותר - כשסך המכירות הסתכם בכ-5 מיליון שקל בלבד ב-2018.

מתנובה ומטרה לא נמסרה תגובה לידיעה.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום